• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

6-7 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem attīstība, izmantojot pasakas

Thumbnail
View/Open
299-79667-Naumovica_Jelena_jn18012.pdf (1.282Mb)
Author
Naumoviča, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma: sešu-septiņu gadu vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem attīstība, izmantojot pasakas. Darba autore: Jeļena Naumoviča. Pētījuma mērķis: izpētīt 6 – 7 gadu vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem attīstību, izmantojot pasakas. Darbs sastāv: no ievada, 5 nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 61 vienībām un 7 pielikumiem. Darba apjoms: 60 lappuses, darbā ietverti 7 attēli. Pirmajā nodaļā teorētiski analizēta priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās. Otrajā nodaļā teorētiski analizētas pasakas. Trešajā nodaļā raksturots sešu - septiņu gadu vecu bērnu vecumposms. Ceturtajā nodaļā analizēta bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veicināšanas, izmantojot pasakas, pedagoģiskā pieredze. Piektajā nodaļā aprakstīta sešu - septiņu gadu vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem, izmantojot pasakas, attīstības pārbaude. Pētījuma laikā atbildēts uz pētījuma jautājumu: priekšstatu par lielumiem un mēriem attīstības veicināšanā veiksmīgi izmantojamas šādas pasakas: “38 papagaiļi” (G. Osters), “Namiņš” (Krievu tautas pasaka), “Trīs lāči” (Ļ. Tolstojs), “Kukulītis” (Krievu tautas pasaka Konstantīna Ušinska pārstāstījumā).
 
Title: development of understanding of measures and values for children aged 6 – 7 years old, using fairy tales. Author: Jeļena Naumoviča. Aim of study: To study the development of children`s ideas of 6-7 years old about measures and values through fairy tales. Work consists of: introduction, 5 chapters, conclusion, list of information sources used with 61 sections and 7 applications. Quantity of work: 60 pages, the work includes 7 images. In the first chapter, the conceptualization of measures and values is analyzed in theory. In the second chapter, fairy tales are analyzed theoretically. In chapter three, children`s aged 6 - 7 years old rage is characterized. In chapter four, the pedagogical experience of educating children to understand the measures and values dimensions through fairy tales is analyzed. In chapter six, checking of the development of the definitions of measures and values in children aged 6-7 is described. The study answered the inquiry question: the following fairy tales can be successfully used for promoting understanding of measures and values: “38 parrots”(G.Oster), “Teremok”(Russian folk fairy tale), “Three bears”(L.Tolstoy), “Kolobok”(Russian folk fairy tale told by Konstantin Ushinsky).
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53383
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV