Izglītības vide 2-3 gadu vecu bērnu kritiskās domāšanas attīstībai
Author
Griķe, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats: Izglītības vide 2-3 gadu vecu bērnu kritiskās domāšanas attīstībai. Autore: Iveta Griķe. Diplomdarba apjoms: 97.lappuses, iekļautas 15 tabulas, 9 attēli, izmantots 61 literatūras avots latviešu, angļu, vācu un krievu valodā, pievienoti 2 pielikumi. Pētījuma mērķis: Izpētīt izglītības vidi 2-3gadu vecu bērnu kritiskās domāšanas attīstībai pirmsskolas izglītības iestādē. Teorētiskajā daļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā lieteratūta par 2-3 gadu vecu bērnu vecumposma raksturojumu, kritiskās domāšanas attīstību un izglītības vidi pirmsskolas izglītības iestādē. Praktiskajā daļā analizēta skolotāju pedagoģiskā pieredze tādas izglītības vides veidošanā, kas veicina 2-3 gadu vecu bērnu kritiskās domāšanas attīstību pirmsskolas izglītības iestādē, un veikta pārbaude izglītības vides veidošanā attiecīgā vecumposma bērnu kritiskās domāšanas attīstībai. Pētījuma laikā atbildēts uz pētījuma jautājumu. Lai attīstītu 2-3 gadus vecu bērnu kritisko domāšanu, izglītības vidē jābūt šādiem elementiem – attēliem, dažādiem dabas un matēriju materiāliem, klučiem, konstruktīvo darbību un veidošanas materiāliem, daudzveidīgiem līdzekļiem pašizpausmes mākslas jomā, rotaļlietām un magnētiskai tāfelei, kas aktīvi jāizmanto nodarbībās. Atslēgas vārdi: izglītības vide, kritiskās domāšanas attīstība, 2-3 gadus veci bērni, pirmsskolas izglītības iestāde. Diploma topic: Educational environment for the development of critical thinking of 2-3 year old children. Author: Iveta Grike. Diploma volume: 97 pages, includes 15 tables, 9 pictures, used 61 literature sources in Latvian, English, German and Russian, 2 appendices. Aim of the research: To study the educational environment for the development of critical thinking of 2-3 year old children in a pre-school educational institution. The theoretical part analyzes the pedagogical and psychological use of 2-3 year old children, the development of critical thinking and the educational environment in the pre-school educational institution. The practical part analyzes the pedagogical experience of teachers in creating an educational environment that promotes the development of critical thinking of 2-3 year old children in a pre-school educational institution, and examines the development of educational environment for the development of critical thinking in children of the respective age. During the research, the research question was answered. In order to develop the critical thinking of 2-3 year old children, the educational environment should have the following elements: images, various natural and material materials, blocks, constructive and building materials, various means of self-expression, toys and a magnetic board to be actively used in lessons. Keywords: educational environment, development of critical thinking, 2-3 year old children, pre-school educational institution.