Rokas sagatavošana rakstīšanai vizuālās mākslas nodarbībās 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Fiļipova, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Daces Fiļipovas diplomdarba „Rokas sagatavošana rakstīšanai vizuālās mākslas nodarbībās 5 – 6 gadus veciem bērniem pirmsskolā” mērķis ir teorētiskā un praktiskā darbībā izpētīt bērnu rokas sagatavošanas rakstīšanai iespējas vizuālās mākslas nodarbībās. Lai sasniegtu mērķi, autore teorētiski analizēja rokas sagatavošanas rakstīšanai nozīmi pirmsskolā, veica 5 – 6 gadus vecu bērnu teorētisku attīstības izpēti, aplūkoja sīkās motorikas attīstības nozīmi rokas sagatavošanai rakstīšanai pirmsskolā. Autore pētīja rakstītprasmes veicināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās, apkopojot teorētiskās nostādnes par vizuālo mākslu un tās apgūšanas procesa, metožu un tehniku skaidrojumu problēmas kontekstā. Praktisko pētījumu uzsākot, autore izvirzīja piecus kritērijus pēc kuriem tika noteikti bērnu iegūtie pētījuma sākotnējie un beigu rezultāti. Pedagoģiskā izmēģinājuma darbībā tika atspoguļoti izvirzīto kritēriju rezultāti. Pēc pedagoģiskās izmēģinājuma darbības visi dati tika apkopoti un analizēti. Pētījuma noslēgumā tika secināts, ka vizuālās mākslas nodarbībās ir iespējams veicināt rokas sagatavošanu rakstīšanai 5 – 6 gadus veciem bērniem, darot to bērniem interesantākā, aizraujošākā un radošākā veidā. The goal of Dace Fiļipova’s diploma thesis “Using art lessons in preschool to develop fine motor skills required for writing in children aged 5 – 6” is to research the preparation of the children hand’s potential for writing skill development through the theoretic and practical approach during the visual arts classes. In order to reach the goal, the author theoretically analyzed the significance of the hand’s preparation to write during preschool, executed a research regarding the theoretical development of 5-6-year-old children, examined the purpose of fine motor skills’ development for hand preparation to write in preschool. The author studied the possibilities of development of writing skills via visual arts classes by summarizing the theoretic guidelines regarding visual arts and the process of mastering them, and the explanation of methods and techniques in the context. At the beginning of the diploma thesis execution, the author put forward five criteria after which the initial and final results that children had obtained were determined. Through the pedagogic experimentation, the results of obtained criteria were presented. After the pedagogic experimentation processes, all data were combined and analyzed. The study concludes that it possible to promote hand’s preparation for the writing for 5-6-year-old children by using visual arts classes, and to execute it in a more interesting, exciting and creative way for the children.