Pašvadītu mācīšanos veicinoša āra vide pirmsskolas izglītības iestādē 3 līdz 4 gadus veciem bērniem
Author
Circene, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Pašvadītu mācīšanos veicinoša vide pirmsskolā 3 līdz 4 gadus veciem bērniem” mērķis ir izpētīt 3 līdz 4 gadus vecu bērnu gatavību pašvadītām mācībām un veidot optimālus apstākļus X pirmsskolas izglītības iestādē šīs prasmes apguvei āra apstākļos. Pētījumā autore apskata iespējas pirmsskolā efektīvi organizēt mācību vidi nodarbībām brīvā dabā atbilstoši kompetencēs balstītai pieejai mācībām, akcentējot pašvadītas mācīšanās prasmju apguvi 3-4 gadus veciem bērniem. Šim nolūkam autore pētījusi pašvadītas mācīšanās prasmju ietekmi uz mācību procesu un apzinājusi vienas pirmsskolas iestādes āra laukuma potenciālu pašvadītu mācīšanos veicinošas vides nodrošināšanai. Pētījumā izmantotās metodes - teorētiskās literatūras avotu analīze, anketēšana, ekspertatzinumu metode. Atslēgvārdi: Pašvadīta mācīšanās, mācību vide, āra vide, kompetence. The aim of the diploma work "A self-directed environment for pre-school children aged 3 to 4 years is to explore the readiness of children aged 3 to 4 years to receive self-management and to create optimal conditions for X in pre-school education for the acquisition of this skills outdoors. The author of the study examines the possibilities of effectively organising the learning environment for outdoor activities in pre-school, in line with the competence-based approach to learning, with an emphasis on the acquisition of self-directed learning skills for 3-4 year-olds. To this end, the author has studied the impact of self-directed learning skills on the learning process and has identified the potential of one pre-school institution for providing an outdoor environment for self-d learning. In the study, the methods of use - analysis of theoretical literature sources, questionnaire, expert analysis method.