Kustību rotaļas kā divus gadus vecu bērnu runas veicinātājas
Автор
Kahanova, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs: Kustību rotaļas kā divus gadus vecu bērnu runas veicinātājas Darba autore: Laila Kahanova Darba saturs: 44 lpp. Darba mērķis: Izzināt kustību rotaļu izmantošanas iespējas divus gadus vecu bērnu runas attīstības veicināšanā. Runa vienmēr ir bijusi kā viens no bērna būtiskākajiem sasniegumiem, un pētījumi par to nezaudē savu aktualitāti arī šodien. Mūsu tehnoloģiju laikmetā runas problēmas var kļūt vēl pamanāmākas ar katru gadu. Pētījuma teorētisko daļu sastādīja dažādu autoru atziņu analīze par pētāmo tēmu. Pamatā bija latviešu autori, tādi kā B. Brice, D. Dzintere, Ē. Kalvāns, I. Stangaine un krievu autori L. Vigotskis, G. Uruntajeva, D. Elkoņins u.c. Tika aplūkotas divus gadus vecu bērnu attīstības īpatnības, kas jāņem vērā darbā ar bērniem. Vēl tika iepazīta runas attīstība šajā vecumā, kā arī kustību rotaļu ietekme uz to. Gūtie secinājumi tika izmantoti pētījuma praktiskās daļas organizēšanā un vadīšanā. Pētījuma praktiskajā daļā tika pētīta kustību rotaļu ietekme uz bērna runas attīstību, izmantojot tādas metodes kā pedagoģiskais novērojums, vērtēšana, izmēģinājuma darbība un iegūto rezultātu analīze. 12 bērni tika novēroti un vērtēti pēc noteiktiem valodas kritērijiem. Pētījumā konstatēts, ka izmantotās kustību rotaļas veicina divus gadus vecu bērnu runas attīstību visos pētītajos valodas kritērijos. Atslēgas vārdi: divus gadus veci bērni, runas attīstība, kustību rotaļas. Diploma thesis: Movement games as speech facilitators for two-year-old children Diploma author: Laila Kahanova Contents: 44 pages Aim of thesis: To find out the possibilities of using movement toys in promoting the speech development of two-year-old children. Speech has always been one of the most important achievements of a child and research on it does not lose its relevance even today. In our age of technology, speech problems can become even more noticeable every year. The theoretical part of the research consists of the analysis of different authors' findings on the research topic. They were mainly Latvian authors such as B. Brice, D. Dzintere, E. Kalvans, I. Stangaine, and Russian authors L. Vigotskiy, G. Uruntayeva, D. Elconin, and others. The specifics of the development of two-year-old children, which should be taken into account when working with children, were considered. The development of speech at this age was also studied, as well as the influence of movement games on it. The obtained conclusions were used in the organization and management of the practical part of the study. In the practical part of the research, it was investigated the influence of movement games on the speech development of a child, using methods like pedagogical observation, evaluation, experimental activity, and analysis of the obtained results. 12 children were observed and evaluated according to certain language criteria. In the research, it was concluded that the used movement games aid the speech development of two-year-old children in all the studied language criteria. Keywords: two-year-old children, speech development, movement games.