Pozitīvas attieksmes veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem pastaigas laikā
Автор
Volberga, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs: „ Pozitīvas attieksmes veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem pastaigu laikā”. Darba autore: Baiba Volberga Diplomdarbs izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot pozitīvas attieksmes veidošanās sekmēšanas iespējas 4-5 gadus veciem bērniem pastaigu laikā. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēts attieksmes jēdziens un komponenti, skatītas 4-5 gadu vecumposma īpatnības, kā arī pētīta metodiskā literatūra par pastaigu organizēšanas iespējām attieksmju veidošanai. Par vienu no saistošākajām pieejām tiek izdalīta brīvdabas pedagoģija, kuras elementi ir integrējami pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā pētīta attieksmes pret dabu, pret citiem un sevi veidošanās pastaigu laikā, kurā tiek integrēti brīvdabas pedagoģijas elementi. Kopumā veiktais pētījums apstiprina hipotēzi: 4-5 gadus veciem bērniem veiksmīgi veidoties pozitīva attieksme un aktīva pozīcija, ja pedagogs ikdienā organizēs pastaigas, mērķtiecīgi tajās iekļaujot bērnu interesēm un vajadzībām atbilstošas kustību rotaļas, aktīvu darbu apkārtējās vides labiekārtošanā, rūpes par dabas objektiem un dabas vērojumus. Pētījuma noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem, kas piešķir pētījumam praktisku nozīmīgumu. Atslēgas vārdi: attieksme pret dabu, attieksme pret citiem, pastaigas, darbs dabā, kustību rotaļas, brīvdabas pedagoģija Job subject of qualification: „ Creating positive attitudes for 4-5-year-olds during walks”. Author of the work: Baiba Volberga The qualification work is designed to theoretically study and empirically justify the possibilities of promoting positive attitudes for 4-5-year-olds during walks. The work consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part analyses the concept and components of attitudes, looks at the special features of the 4-5-year old stage, as well as the methodological literature on the possibilities for organising walks for the formation of attitudes. One of the most binding approaches is the release of open-air pedagogies, the elements of which are to be integrated into the teaching process of pre-school. The empirical section examines the nature, behaviour and self formation during walks in which the elements of outdoor pedagogy are integrated. Overall, the study confirms the hypothesis: 4-5-year olds will successfully develop positive attitudes and active positions if the educator organizes daily walks, targeting them to include movement games appropriate to children's interests and needs, active work in improving the environment, concern for nature objects and nature observation. The study concludes with recommendations for preschool teachers that give the study practical relevance. Key words: attitudes towards nature, attitudes towards others, walks, work in nature, game of movement, open-air pedagogy