Integrētā mācību pieeja krievu valodas kā svešvalodas stundās
Author
Jansone, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Integrētā mācību pieeja krievu valodas kā svešvalodas stundās: diplomdarbs. – Rīga, 2020 - 85.lpp. Pētījums veltīts integrētās mācību pieejas krievu valodas stundās kā svešvalodas stundās izpētei. Tēma ir aktuāla, jo šogad pilnveidoto mācību saturu un pieeju sāk pakāpeniski ieviest pamatizglītībā un vidusskolā: 1., 4., 7. un 10. klasēs. Jaunā mācību pieeja liek īpašu uzsvaru uz integrēto mācību pieeju – caurviju prasmju attīstību, starppriekšmetu saikni un starpdisciplināro mācīšanos. Darba pirmajā daļā aplūkotas integrētas pieejas ieviešanas iespējas krievu valodas kā svešvalodas mācīšanā, apkopota dažādu autoru pieredze un ieteikumi integrētas pieejas veiksmīgai ieviešanai mācīšanā. Aprakstītas grūtības, ar kurām saskaras citi pedagogi, attīstot starppriekšmetu saikni un starpdisciplināras mācību stundas. Darba praktiskajā daļā ir aprakstīts praktiskais pētījums: krievu kā svešvalodas skolēnu un skolotāju aptaujas rezultāti. Prezentēti mācību stundu materiāli, kurās izmantota starppriekšmetu saikne, aprakstīts izstrādāto starppriekšmetu mācību stundu materiālu aprobācijas proces klasē. Apkopoti praktisko pētījumu rezultāti un sniegti secinājumi, pamatojoties uz pētījumu rezultātiem. Atslēgas vārdi: integrētā pieeja, starpdisciplinaritāte, svešvaloda, starppriekšmetu saikne. An integrated approach to teaching Russian as a foreign language (RFL): diploma paper. - Riga, 2020 - 85 p. Current paper is devoted to the study of an integrated approach to teaching in the lessons of RFL. The topic is urgent for the reason that from September 2020, a new teaching content and a new approach within the framework of education reformhas come into force, it is gradually being introduced in primary and secondary schools: grades 1, 4, 7 and 10. The new approach to learning places particular emphasis on an integrated approach to learning - cross-cutting skills development, interdisciplinary communication and learning. In the first part of the paper, the possibilities of implementing an integrated approach in teaching RFL are considered, the experience and recommendations of various authors for the successful implementation of an integrated approach in teaching are summarized. Author of the paper describes the difficulties faced by other educators in developing interdisciplinary connections and interdisciplinary lessons. In the practical part of the paper, the course of the research is described: the results of the survey of students and teachers of RFL. Materials for lessons are presented, using interdisciplinary connections, the process of approbation of the developed materials for interdisciplinary connections in the classroom. The results of practical research are summarized and conclusions based on the results of the research are presented. Key words: integrated approach, interdisciplinarity, foreign language, interdisciplinary connections.