Vecāka pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju veicināšana spēlēs un rotaļās
Автор
Lazdiņa, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autors: Rita Lazdiņa Bakalaura darba temats: „ Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju veicināšana didaktiskās spēlēs un rotaļās”. Mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju attīstības iespējas spēlē un rotaļās. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināta ar vecāka pirmskolas vecuma bērnu attīstības raksturojumu, saistībā ar pētāmo problēmu. Tiek vērsta uzmanība uz dažādiem faktoriem un likumsakarībām, kas ietekmē bērnu attīstību. Tiek aprakstīts kā spēles un rotaļas spēj veicināt matemātiskās prasmes. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar rotaļu un spēļu palīdzību var veicināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju attīstību. Tiek salīdzināti prasmju līmenis pirms spēlēm un pēc spēlēm. Tiek salīdzināti rezultāti un veikta analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā noteiktos nosacījumus, ka bērnu matemātiskās prasmes tiks veicinātas, ja bērni iesaistīsies dažādās rotaļās un spēlēs, un ja skolotāja piemeklēs atbilstošas spēles un rotaļas, prasmju attīstīšanai un vecumposmam. Skolotāja veicinās bērnu matemātiskās prasmes. Author of the bachelor's thesis: Rita Lazdina Topic of the bachelor's thesis: "Promotion of mathematical skills of older preschool children in didactic games and games" Aim: To study theoretical and practical abilities of older preschool children developing mathematical skills through games. The first chapter introduces the characteristics of the development of older preschool children in relation to the researched problem. Attention is paid to various factors and regularities that affect children's development. It describes how games can promote mathematical skills. In the second chapter, an empirical study was conducted on how the development of mathematical skills of older preschool children can be promoted through games. Skills levels are compared before and after games. The results are compared and analyzed. In the empirical part, the hypothesis was confirmed, taking into account the established conditions. That children’s mathematical skills will be promoted if children engage in different games. And If the teacher finds appropriate games for different development and age level. The teacher will promote children's mathematical skills.