Jaunāka pirmsskolas vecuma bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Kirjanova, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē.” Darba autore to izvēlējās, lai izpētītu, kā veicināt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptāciju pirmsskolā. Bakalaura darba pētījuma mērķis ir izpētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu veiksmīgas adaptācijas nosacījumus pirmsskolas izglītības iestādē. Autore izvirzīja pētījuma hipotēzi - jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācija noris veiksmīgāk, ja pirmsskolas izglītības iestādē tiek rīkoti adaptāciju veicinoši pasākumi un adaptācijas procesā tiek iesaistīti vecāki. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi un pierādītu hipotēzi, tika izvirzīti uzdevumi iepazīties un analizēt teorētisko literatūru par adaptācijas procesu pirmsskolā, iepazīties ar 1,5 - 3 gadīgo bērnu vecumposma īpatnībām, apkopot un raksturot galvenos sekmīgas adaptācijas priekšnosacījumus pirmsskolas izglītības iestādē, veikt pētījumu un apkopot un analizēt pētījumā iegūtos datus. Pētījuma gaitā bakalaura darba autore nonāca pie secinājuma, ka jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācija noris veiksmīgāk, ja pirmsskolas izglītības iestādē tiek rīkoti bērnu adaptāciju veicinoši pasākumi un adaptācijas procesā tiek iesaistīti vecāki Anotation The subject of the bachelor's work is “Adapting children of the youngest preschool age to a preschool education institution.” The author chose this to explore how to encourage the adaptation of children of the youngest preschool age to preprimary school. The aim of the bachelor's work study is to explore the conditions for the successful adaptation of children of the youngest preprimary age in a preprimary education institute. The author put forward a study hypothesis: the latest adaptation of children of preschool age is more successful when adaptation enhancing measures are organized in a preprimary education institution and parents are involved in the adaptation process. In order to achieve the objective and demonstrate the hypothesis, the objectives were to familiarize and analyze theoretical literature on the preschool adaptation process, to familiarise themselves with the characteristics of the age of 1.5 - 3year children, to collect and describe the key conditions for successful adaptation in the preschool education institution, to carry out a study and to collect and analyze the data obtained from the study. In the course of the study, the bachelor's author came to the conclusion that the latest adaptation of children of preschool age is more successful when child adaptation measures are organized in a pre-primary education institution and parents are involved in the adaptation process.