Sadarbības prasmes attīstības iespējas vecākā pirmskolas vecuma bērniem rotaļu darbībā pirmskolā
Author
Greine, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: Sadarbības prasmes attīstības iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem rotaļu darbībā pirmsskolā. Darba autore – Gita Greine. Darba vadītāja – Rasma Purmale. Pētījuma mērķis: pētīt un salīdzinoši analizēt par sadarbības, sadarbības prasmes attīstības pamatnosacījumiem, sadarbības prasmes attīstības iespējām rotaļdarbībās pirmsskolā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskā pētījuma. Pētījuma metodes: teorētiskās literatūras salīdzinošā analīze. Praktiskā: novērošana, anketēšana. Teorētiskā pētījuma bāze: teorētiskais pētījums tika veikts izmantojot šādu autoru Apsalona, Augstkalnes, Černovas, Dubkēviča, Dzinteres, Freibergas, Golubinas, Jurgenas, Kulaginas, Kupča, Lieģenieces, Meikšānes, Pļavnieces, Stangaines, Svences, Žoglas, Žukovskajas teorētiskās atziņas. Praktiskā - 15 pirmsskolas vecuma bērni, 15 pirmsskolas vecuma bērnu vecāki. Praktiskajā pētījumā hipotēze: bērniem būs labas sadarbības prasmes, ja pedagogs mērķtiecīgi atlasīs rotaļu darbības atbilstoši bērnu vajadzībām un interesēm, tas tika darīts dienas ritā mērķtiecīgi, iekļaujot daudzveidīgas rotaļu darbības. Hipotēze tika pierādīta, jo bērnu sadarbības prasmes uzlabojās. Pētījuma struktūra: ievads, teorētiskā daļa, secinājumi, 47 literatūras avoti. 23 attēli un 13 tabulas. Atslēgas vārdi: sadarbība, rotaļa, pirmsskola. Bachelor's thesis topic: Opportunities for development of cooperation skills for older preschool children in play activities in preschool. The author of the work is Gita Greine. Supervisor - Rasma Purmale. The aim of the research: to study and comparatively analyze the basic conditions of cooperation, development of cooperation skills, possibilities of development of cooperation skills in play activities in preschool. The bachelor's thesis consists of two parts: theoretical and practical research. Research methods: comparative analysis of theoretical literature. Practical: observation, questionnaire. Theoretical research base: theoretical research was performed using the following authors: Apsalona, Augstkalnes, Černovas, Dubkēviča, Dzinteres, Freibergas, Golubinas, Jurgenas, Kulaginas, Kupča, Lieģenieces, Meikšānes, Pļavnieces, Stangaines, Svences, Žoglas, Žukovskajas. Practical - 15 preschool children, parents of 15 preschool children. Hypothesis in the practical research: children will have good cooperation skills if the teacher purposefully selects play activities according to the children's needs and interests, this was done purposefully during the day, including various play activities. The hypothesis was proved as the children's cooperation skills improved. Structure of the research: introduction, theoretical part, conclusions, 47 literature sources. 23 figures and 13 tables. Keywords: cooperation, play, preschool.