Skaņu izrunas veicināša 3-4 gadīgiem bērniem
Author
Puriņa, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors – Liene Puriņa Bakalaura darba nosaukums ir skaņu izrunas veicināšanas 3-4 gadīgiem bērniem. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt rotaļu lietošanas nepieciešamību 3-4 gadīgiem bērniem skaņu izrunas veicināšanai. Pētījuma hipotēze - skaņu izruna bērniem tiek sekmēta, ja pedagogs izmantos rotaļu situācijas precīzai skaņu izrunai un mērķtiecīgi plānos un iesaistīs bērnus rotaļu darbībā. Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām : divām teorētiskajām un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tika analizētas dažādu autoru atziņas par skaņu izrunas pilnveidi 3 - 4 gadīgiem bērniem, valodas būtību, tās nozīmi cilvēka dzīvē un rotaļas būtiskumu mācību procesā. Empīriskajā daļā tika novērota skaņu izruna 3-4 gadīgiem bērniem un tās sekmēšana rotaļās. Pētījuma sākumā tika noskaidrots, ka 73 % bērnu ir konstatēti skaņu izrunas traucējumi. Savukārt, 27 % skaņu izrunas problēmas nav. Lielākās problēmas bērniem sagādāja līdzskaņu izruna. Pētījuma beigās tiek novērota skaņu izrunas dinamikas maiņa. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka mērķtiecīgi plānots pedagoģiskais darbs, izmantojot rotaļu situācijas, sekmē skaņu izrunu. Darbs sastāv no 99 lpp, kurās var aplūkot 5 attēlus, 5 tabulas un 7 pielikumus. Atslēgvārdi – skaņu izruna, rotaļa, 3-4 gadīgi bērni, pirmsskola. Author – Liene Puriņa The title of this bachelor’s thesis is the promotion of sound pronunciation for 3-4 year old children. The aim of this bachelor’s thesis is to assess the necessity of playing games for 3-4 year old children from a theoretical as well as a practical point of view. Research hypothesis –children’s sound pronunciation is improved if the teacher uses game situations to demonstrate accurate pronunciation and purposefully plans and involves children in play activities. This bachelor’s thesis consists of three parts: two theoretical and one empirical. In the theoretical parts, the findings of various authors on the improvement of sound pronunciation for 3-4 year old children, the essence of language and its importance in human life as well as the importance of games as part of the learning process were analysed. In the empirical part, the pronunciation of soundsand its promotion through gameswas observed for 3-4 year old children. At the beginning of the research, it was established that 73% of children had speech impairments. However, 27% of children did not display signs of speech impairment. It was established that children mainly struggled with the pronunciation of consonants. At the end of the research, it was observed that there had been a change in the sound pronunciation dynamics. The results of this research show that purposefully planned pedagogical work that incorporates game situations does improve sound pronunciation in children. The thesis consists of 99 pages, included are also 5 images, 5 tables and 7 appendices. Keywords – sound pronunciation, play, 3-4 year old children, preschool.