Sociālās adaptācijas ipatnības 1,5-2 gadus veciem bērniem
Автор
Mūrniece, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba temats: Sociālās adaptācijas īpatnības 1,5-2 gadus veciem bērniem Bakalaura darba autore: Bakalaura darba zinātniskā vadītāja: Darba apjoms: 52 lpp., ietver 7 attēlus, 7 tabulas, izmantotas 40 literatūras vienības, pievienoti 2 pielikumi. Bakalaura darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt 1,5–2 gadu vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba teorētiskajā daļā raksturots sociālās adaptācijas jēdziens un rādītāji, analizētas 1,5-2 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības un šo bērnu adaptāciju pirmskolas izglītības iestādē veicinošie paņēmieni. Darba empīriskajā daļā raksturots pedagoģiskais process darbā ar pusotrgadīgiem bērniem, lielu uzmanību veltot tādiem paņēmieniem kā muzikālas rotaļas, bērnu elementārā muzicēšana, individuāla skolotāja un bērna mijiedarbības formas. Pētījuma rezultātā apstiprināta hipotēze: 1,5 – 2 gadus veci bērni veiksmīgi adaptēsies pirmsskolas izglītības iestādē, ja ikdienas pedagoģiskajā procesā bērniem tiks nodrošināta individuāla pieeja, iesaistot bērnu interesēm un vajadzībām atbilstošās muzikālās kustību aktivitātēs. Pētījuma noslēgumā izstrādāti īsi ieteikumi pirmsskolas skolotājiem, kas piešķir šim darbam praktisku nozīmīgumu. Topic of the bachelor work: Social adaptation features of 1.5-2 year old children. Author of the bachelor work: Olga Murniece Scientific advisor of the bachelor work: Baiba Brice Volume of the bachelor work is 52 pages, with 7 graphs, 7 tables, 40 cited publications, and 2 annexes. The bachelor work is drafted with an objective to theoretically and empirically research opportunities to promote social adaptation of children ages 1.5-2 in pedagogical process. Theoretical part of the bachelor work includes definition and indicators of social adaptation, analysis of developmental features of children aged 1.5-2 years, and methods used in education establishments to promote their adaptation. Empirical part of the bachelor work describes pedagogical process of work with 1.5-2 year old children focusing on methods including musical games, playing music, forms of individual interaction between a pedagogue and a child. The research supports the hypothesis: 1.5-2 year old children will adapt successfully if individual approach is ensured in daily pedagogical process by introducing musical and movement activities in alignment with child’s interests and needs. The research concludes with short practical recommendations to teachers.