Skaņas un burta saiknes veidošanās 5 un 6 gadu vecu bērnu lasītprasmes sekmēšanai pirmsskolā
Author
Katamadze, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Santa Katamadze . “Skaņas un burta saiknes veidošanās 5 un 6 gadu vecu bērnu lasītprasmes sekmēšanai pirmsskolā”. Bakalaura darbs pedagoģijā, LU PPMF, Rīga, 80 lpp. Izmantoti 38 literatūras avoti. Temata izvēli ietekmēja novērojumi, ka pirmsskolas izglītības iestādes sagatavošanas grupā jau tiek novērota liela bērnu nepatika pret lasīšanu. Problēmjautājums ir kā veicināt bērnu interesi lasītprasmes īstenošanai? Mērķis: teorētiski un praktiski pētīt un analizēt skaņas un burta saiknes veidošanos 5 un 6 gadus vecu bērnu lasītprasmes sekmēšanai. Uzdevumi: Teorētiski analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par lasītprasmes sākumposmu, skaņas un burta saiknes veidošanos. Izzināt dažādu metožu un pieeju nozīmīgumu bērnu lasītprasmes sekmēšanai, intereses veicināšanai. Veikt pedagoģiskos vērojumus un analizēt teorijas saikni ar praktisko pieredzi. Iegūtie rezultāti ataino, to , ka bērni katrs savā attīstības tempā apgūst sev interesējošo, darbojoties brīvi un nepiespiesti, izmantojot dažādas skolotāju piedāvātās darbības un materiālus bez mehāniskas burtu un lasītprasmes apguves. Santa Katamadze. "Formation of sound and letter connection to promote reading skills of 5 and 6 year old children in preschool". Bachelor's thesis in pedagogy, LU PPMF, Riga, 80 pages. 38 literature sources were used. The choice of the topic was influenced by the observations that in the preparation group of the pre-school educational institution because there is already a great dislike of children for reading, from the beginning of learning the children are associated with negativity. The question for the problem is how to stimulate children's interest in the implementation of literacy? Aim: to theoretically and practically study and analyze the formation of sound and letter connection to promote the reading skills of 5 and 6 year old children. Tasks: Theoretical analysis of pedagogical and psychological literature on the initial stage of literacy, the formation of sound and letter connections. To find out the significance of different methods and approaches for promoting children's reading skills and promoting interest. To make pedagogical observations and analyze the connection of theory with practical experience. The obtained results show that the children each learn at their own style and time, acting freely and without coercion, using various activities and materials offered by teachers and without mechanical acquisition of letters and reading skills.