6-7 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana matemātikas nodarbībās
Автор
Sapelkina, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autore – Nataļja Sapelkina. Bakalaura darba tēma: 6 – 7 gadu vecu bērnu matemātikas prasmju sekmēšana matemātikas nodarbībās. Bakalaura darbā tika veikts pedagoģiskais pētījums par matemātiskiem prasmju veidošanos matemātikas nodarbībās. Pētījumā tika izvirzīta hipotēze, ka matemātikas prasmju attīstība tiek sekmēta matemātikas nodarbībās, ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērnu attīstības pakāpei, interesēm, pieredzei mentālas aritmētikas materiāliem un tiek rādītas situācijas, kas veicina darbošanos ar attiecīgo materiālu. Bakalaura darbs sastāv no divām nodaļām: 1. nodaļa – ir atklātas dažādu pedagogu un psihologu atziņas un pētījumu rezultātus par informācijas uztvere, atmiņu, uzmanību, loģisko domāšanu, iztēle un tēlainu domāšanu, valsts pamatnostādnes programmai Skola2030, gan aprakstīts, kas ir mentālā aritmētika. 2. nodaļa – empīriskais pētījums, kur aprakstītie veiktie pētījumi par 6 – 7 gadu vecu bērnu matemātikas prasmju sekmēšanas iespējam, izmantojot mentālās aritmētikas metode, ir diagnosticēts bērnu matemātikas prasmju līmenis pētījuma sākumā un beigās, apkopoti rezultāti un izdarīti secinājumi. Bakalaura darbā ir: 2 nodaļas, darba apjoms – 58 lpp. Darbam ir pievienotas 6 tabulas, 14 attēli, 16 pielikumi, literatūras un informācijas avotu saraksts (34 vienības). Author of the Bachelor’s thesis – Natalia Sapelkina Theme of the Bachelor’s thesis: Promoting math skills for 6-7 year old children in math lessons. Pedagogical study was carried out for this Bachelor’s thesis researching the development of math skills during math classes. The hypothesis of the study was that development of math skills is facilitated in math classes if those are selected in accordance with the stage of children’s development, interests, experience, mental arithmetic materials and are presented in situations which facilitate working with a relevant material. Bachelor’s thesis includes two sections: Section 1 presents findings of different teachers and psychologists and results of other studies related to the perception of information, memory, attention, logical thinking, imagination and visual thinking, as also governmental guidelines for the program Skola2030; description of the mental arithmetic concept is also included. Section 2 includes an empirical study which contains the research of opportunities to promote math skills of 6-7 year old children by using the method of mental arithmetic, the determination of the level of children’s math skills in the beginning and in the end of the study, summary of the results and conclusions made. Bachelor’s thesis consists of 2 sections, total volume of the thesis – 58 pages. 6 tables, 14 images, 16 annexes, list of references (34 units) are attached to this thesis.