Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veicināšanas iespējas rokdarbos
Author
Damalte, Kate
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Priede, Ligita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veicināšanas iespējas rokdarbos. Darba autore: Kate Damalte Mērķis: teorētiski un praktiski izzināt iztēles veicināšanas iespējas rokdarbos. Bakalaura darba struktūra sastāv no teorētiskās un empīriskās – praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā aplūkotas un apskatītas dažādu autoru- V. Hibneres, Ž. Piažē, M. Vidneres, A. Vorobjova u.c., atziņas par iztēli kā izziņas procesu un iztēles attīstības likumsakarības vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī pedagoga un apkārtējās vides nozīme radošās darbības veicināšanai rokdarbos. Praktiskajā darba daļā tika pētīta vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstība rokdarbos, piedāvājot daudzveidīgus materiālus, izmantojot pedagoģisko vērojumu un pārrunas. Nodarbību plānošana un organizēšana, ļauj secināt, ka bērna iztēles veicināšana ir balstīta uz iepriekšējām zināšanām. Pētījumā tika atspoguļota pētāmās grupas bērnu raksturojums un praktiskais darbs. Praktiskajā darbā tika plānotas un īstenotas trīs nodarbības: •Kā kokiem rotāties? •Svētku rotājumi •Mana gaismiņa ir Latvijai Pētījums tika veikts Ķekavas novada X pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā piedalījās 13 vecākā pirmsskolas vecuma bērni, no tiem 7 meitenes un 6 zēni, vecumā no 6 līdz 7 gadiem. Bakalaura darba apjoms: 54 lpp., ievads, teorētiskā daļa sastāv no 1 nodaļas ar 4 apakšnodaļām, praktiskā daļa sastāv no 1 nodaļas ar 4 apakšnodaļām, 14 attēli, 4 tabulas, secinājumi, ieteikumi pedagogiem, 39 literatūras avoti, 1 pielikums. Atslēgas vārdi: iztēle, radošums, uztvere, intereses, daudzveidīgi materiāli, vide, process. The theme of bachelor’s thesis is the Opportunities to stimulate the imagination of older preschool age children in handicraft activities. Work author: Kate Damalte The aim of the bachelor’s thesis is to theoretically and practically explore the possibilities of fostering imagination in handicraft activities The bachelor’s thesis structure consist of the theoretical and the empirical- practical part. In the theoretical part are explored and described different authors- V. Hibneres, Ž. Piažē,, M. Vidneres, A. Vorobjova etc. Insights of the imagination as a cognitive process and imagination’s development patterns of older preschool aged children, as well as teacher’s’ and environmental roles in creative activities of stimulate in handicrafts activities. In the study was showed the characterization of researched children group and practical work. In the bachelor’s thesis practical part were planned and realized three activities: •How to decorate trees? •Festive decorations •My light for Latvia On the basis of the study results it can be concluded that the proposed hypothesis has been confirmed. Bachelor thesis consist of 2 chapters, 54 pages, 14 pictures, 4 tables, conclusions, recommendations for teachers 39 literary sources, 1 appendix. Keywords: imagination, creativity, perception, interests, variety of materials, environment, process.