• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas sekmēšana sižeta lomu rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-79384-Akermane_Kristine_ka17013.pdf (973.5Kb)
Author
Akermane, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Kristīne Akermane Bakalaura darba nosaukums – Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas sekmēšana sižeta lomu rotaļās Bakalaura darba mērķis ir teorētiski analizēt un empīriski izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas pilnveides sekmēšanas iespējas sižeta lomu rotaļās. Pētījuma uzdevumi: •analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par dialogrunas sekmēšanu vecākā pirmsskolas vecuma bērnos; •izzināt dialogrunas attīstības ietekmējošos faktorus; •atklāt sižeta lomu rotaļu nozīmi dialogrunas pilnveidošanā; •empīriski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas veidošanos sižeta lomu rotaļās. •analizēt iegūtos datus un izstrādāt secinājumus. Darbs sastāv no 2 nodaļām un 8 apakšnodaļām. Teorētiskajā daļā tika analizēts, salīdzināts un atspoguļots, latviešu un ārzemju, pedagogu, psihologu teorētiskās atziņas par dialogrunu, tās komponentiem, analizētas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības pētāmās problēmas aspektā, kā arī sižeta lomu rotaļu izmantošanas iespējas dialogrunas attīstības sekmēšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērnos. Empīriskā daļā veidots pētījums par vecākā pirmskolas vecuma bērnu grupas dialogrunas attīstību sižeta lomu rotaļās. Pētījuma gaitā dialogrunas attīstības novērošanai un attīstības sekmēšanai bērniem tiek piedāvātas dažādu sižeta lomu rotaļu modeļu izspēlēšana gan bērnu vidū, gan kopā ar pedagogu. Dialogrunas attīstības novērtējums tiek veikts pētījuma sākumā un beigās. Dialogrunas attīstības novērtēšana veikta balstoties uz I. Stangaines izstrādātajiem dialogrunas pētīšanas kritērijiem. Empīriskā pētījuma rezultāti apstiprina sākotnēji izvirzīto hipotēzi – Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas attīstības sekmēšana noris veiksmīgāk, ja skolotājs pedagoģiskajā procesā mērķtiecīgi piedāvā un sistemātiski organizē dažādas sižeta lomu rotaļas, kurās jāveido dialogs. Mērķtiecīgi organizēta lomu rotaļu darbība sekmē bērnu runas pilnveidi un veicina dialogrunas attīstību, jo bērns iemācās veidot saskarsmi ne tikai rotaļā, bet arī ikdienā. Bakalaura darba apjoms: darbs sastāv no 58 lpp, 8 tabulām, 8 attēliem, 3 pielikumiem un 41 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskola, runa, dialogs, dialogruna, lomu rotaļa.
 
Authors of the work: Kristīne Akermane Title of the bachelor's research – Promoting the development of dialogue speech of the oldest pre-school children through the use of role playing games The aim of the Bachelor's research is to theoretically analyze and empirically study the possibilities of promoting the development of dialogue speech of the oldest pre-school children through the use of role playing games. Research tasks: •to analyze the pedagogical and psychological literature on dialogue speech development in the oldest pre-school children; •cognize the factors influencing the development of dialogue speech; •to reveal the importance of role-playing games in the development of dialogue speech; •to empirically research formation of dialogue speech of older preschool children in role playing games. •analyze the obtained data and draw conclusions. The work consists of 2 chapters and 8 subsections. In the theoretical part analyzed, compared and reflected latvian and foreign, pedagogical, psychological theoretical knowledge about dialogue and it’s components, the analyzed aspect of the research problem of older preschool children, as well as the possibility of using role playing games to promote the development of dialogue speech in oldest preschool children. In the empirical part, a research is done on promoting the development of dialogue speech of the oldest pre-school children through the use of role playing games. In the course of the research, in order to monitor and promote the development of dialogue speech, children are offered various role playing games to play among themselves or together with the teacher. An assessment of the development of the dialogue speech is made at the beginning and end of the research. The evaluation of the development of the dialogue speech is performed on the basis of the dialogue research criteria developed by I. Stangaine. The results of the empirical research confirm the initial hypothesis - the promotion of dialogue speech of the oldest preschool children is more successful if the teacher purposefully offers and systematically organizes various role playing games in the pedagogical process. Purposefully organized role play activities promote the improvement of children's speech and promote the development of dialogue speech, because the child learns to form communication not only in play, but also in everyday life. Structure of the work: the thesis consists of 58 pages, 8 tables, 8 figures, 3 appendix and 41 references. Keywords: preschool, speech, dialogue, dialogue speech, role playing games
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53476
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV