Mazbērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Cvetkova, Ruslana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats: “Mazbērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba autore: Ruslana Cvetkova Kvalifikācijas darba apjoms: 51 lapas, 6 tabulas, 7 attēli, 6 pielikumi, izmantoti 27 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par adaptācijas procesu, raksturots mazbērnu vecums, noteikti faktori, kas ietekmē mazbērnu adaptācijas procesu. Tāpat tika raksturota kustību rotaļa, kā paņēmiens mazbērnu adaptācijas sekmēšanai un analizēts skolotāja darbs ar bērnu vecākiem. Otrajā daļā, pamatojoties uz teorētiskām atziņām, tika veikts empīrisks pētījums, kurā tika atlasīti mazbērnu adaptācijas kritēriji, atbilstoši kritērijiem tika noteikts bērnu sākotnējais adaptācijas līmenis. Pētījuma gaitā tika veikta bērnu vecāku anketēšana. Ar mērķi veicināt bērnu adaptāciju, tika realizēts darbs ar vecākiem un bērniem, izmantojot kustību rotaļu. Analizēta adaptācijas dinamika. Izdarīti secinājumi, izvirzīti priekšlikumi. Darbā ir izstrādātas rekomendācijas bērnu vecākiem ar ieteikumiem, kā atvieglot bērnu adaptācijas procesu, kas pamato darba praktisko nozīmi. The paper of the qualification work: “Adaptation of grandchildren in a pre-school educational institution”. Author of the paper: Ruslana Cvetkova Volume of qualification paper: 51 pages, 6 tables, 7 pictures, 6 appendices, 27 literature sources were used. The qualification paper consists of two parts. The first part is analyzed the pedagogical and psychological literature on the adaptation process, described the age of grandchildren, identified factors that affect the process of adaptation of grandchildren. Movement play was also described as a method for promoting the adaptation of grandchildren and the teacher's work with children's parents was analyzed. In the second part, based on theoretical findings, an empirical study was conducted, in which the criteria for adaptation of grandchildren were selected, and the initial level of adaptation of children was determined according to the criteria. In the course of the research, a survey of children's parents was conducted. In order to promote children's adaptation, work with parents and children through movement play was implemented. The dynamics of adaptation is analyzed. Conclusions are drawn, proposals are put forward. The paper develops recommendations for parents of children with recommendations on how to facilitate the process of children's adaptation, which justifies the practical significance of work.