Pedagoģiskie paņēmieni sociālo prasmju pilnveidē agrās bērnības vecumā
Autor
Muka-Pazare, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Sandra Muka-Pazare Darba zinātniskā vadītāja: profesore Dr.psych. Tija Zīriņa Kvalifikācijas darba tēma: Pedagoģiskie paņēmieni sociālo prasmju pilnveidē agrās bērnības vecumā. Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt pedagoģiskos paņēmienus sociālo prasmju pilnveidē agrās bērnības vecumposmā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas ar vairākiem apakšpunktiem. Teorētiskajā daļā apskatīta zinātniskā literatūra par sociālo prasmju jēdzienu pedagogu un psihologu teorijās, bērnu attīstības likumsakarībām agrās bērnības vecumposmā un pedagoģiskajiem paņēmieniem sociālo prasmju pilnveidē agrās bērnības vecumā. Teorētiskā daļa balstīta uz vairāku autoru atziņām (Колыгина, М.А., Ilzīte, N., Svence, G., Špona, A.). Empīriskajā daļā tika veikts pētījums, kurā piedalījās “X” iestādes 15 bērni vecumposmā no 1 gada 6 mēnešiem līdz 3 gadiem. Pētījuma laikā caur klausīšanās un rotaļu paņēmieniem tika attīstītas bērnu sociālās prasmes. Darba struktūra: 47 lpp., 6 attēli, 6 tabulas. Author of the work: Sandra Muka-Pazare Scientific supervisor: Professor Dr.psych. Tija Zīriņa The theme of the qualification paper: Pedagogical techniques for the development of social skills in early childhood. The aim of the qualification work: to study pedagogical techniques for the development of social skills in the early childhood. The composition of the qualification paper consists of two parts - theoretical and empirical part with several points. The theoretical part deals with the concept of social skills in the theories of teachers and psychologists and regularities of children's development in the early childhood and pedagogical techniques in the development of social skills in the early childhood. The theoretical part is based on the findings of several authors (Колыгина, М.А., Ilzīte, N., Svence, G., Špona, A.). In the empirical part is included a study of 15 children of institution “X” in the age group from 1 year 6 months to 3 years. During the study, children's social skills were developed through listening and play techniques. Structure of the work: 47 pages, 6 figures, 6 tables. The main keywords of the work: social skills, emotional development, cognitive development, early childhood, pedagogical techniques, listening.