Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorRadionova, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:40Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79445
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53513
dc.description.abstractDarba autore: Jeļena Radionova Kvalifikācijas darba tēma: “Pirmsskolas jaunāka vecuma bērnu mijiedarbības ar pieaugušo un vienaudžiem veicināšanas paņēmieni”. Tēmas aktualitāti izraisa globālās pārmaiņas sabiedrībā pēdējos gados. Mūsdienu pasaule kļūst digitāla, un pašreizējās paaudzes uzdevums ir saglabāt starppersonu attiecības, spēju nodibināt sadarbību starp indivīdiem dzīvās komunikācijas kontekstā. Kvalifikācijas darba mērķis: Noteikt pirmsskolas jaunākā vecuma mijiedarbību ar pieaugušo un vienaudžiem kā labvēlīgu ietekmi uz tālāko personības attīstību. Bērna personība sāk veidoties jau agrā bērnībā. Darba autore izvirzīja hipotēzi, ka bērna personības labvēlīgai attīstībai sabiedrībā ir jāattīsta pozitīvas sadarbības prasmes ar pieaugušajiem un vienaudžiem, gan pateicoties skolotāja profesionālajām metodēm pirmsskolas izglītības procesā, gan iesaistot vecākus šajā procesā. Kvalifikācijas darba pirmajā, teorētiskajā daļā autore aplūkoja un analizēja zinātnieku psiholoģiskās un pedagoģiskās teorijas (L. Vigotskis, M. Lisina, V. Reņģe, A. Leontjev, P. Iļjins, G. Korotajeva, J. Širokova), raksturojot starppersonu komunikācijas nozīmi un metodes veiksmīgai sadarbības veidošanai starp bērnu un pieaugušo un citiem vienaudžiem. Kvalifikācijas darba otrajā, empīriskajā daļā tika veikta testa grupas diagnostika, kurā piedalījās 12 bērni, 3 gadu vecumā. Darba gaitā tika veikts pētījums par bērnu saziņas līmeni kopīgu aktivitāšu procesā. Analizējot iegūtos rezultātus, tika izvirzīti kritēriji, kas veicina mijiedarbības prasmju labvēlīgu veidošanos. Darba noslēgumā tika norādīti pētījuma rezultāti, apvienoti tabulās un atspoguļoti ilustrācijā. Piedāvātā hipotēze, ka bērna personības labvēlīgai attīstībai sabiedrībā ir jāattīsta prasmes pozitīvai sadarbībai ar pieaugušajiem un vienaudžiem, apstiprinājās. Atslēgas vārdi: MIJIEDARBĪBAS BŪTĪBA, SASKARSME UN SADARBĪBA, JAUNĀKAIS PIRMSSKOLAS VECUMS, PERSONĪBAS ATTĪSTĪBA. Kvalifikācijas darba apjoms: 59 lpp, 17.attēli, 10.tabulas, 7.pielikumi, 34.informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of the work: Jelena Radionova Theme or the qualification paper: “Techniques for promoting the interaction of younger age of preschool children with adult and peers”. The actuality of the topic is caused by global changes in society in recent years. Today’s world is becoming digital, and the task current generation is to maintain interpersonal relationships, the ability to establish cooperation between individuals in the context of live communication. Aim of the qualification paper: To determine the interaction of the younger age of preschool with adults and peers as a beneficial effect on further personality development. The child’s personality begins to develop in early childhood. The author of the paper hypothesized that for the positive development of the child’s personality in society it is necessary to develop positive cooperation skills with adults and peers, both thanks to the teacher’s professional methods in the preschool education process and involving parents in the process. In the first, theoretical part of the qualification paper, the author considered and analyzed the psychological and pedagogical theories of scientists (L.Vigotsky, M.Lisina, V.Renge, A.Leontjev, P.Ilyins, G.Korotajeva, J.Schirokova), describing the importance of interpersonal communication and methods for successful collaboration between child and adult and other peers. In the second, empirical part of the qualification paper, the test group diagnostics was performed, in which 12 children at the age 3 participated. In the course of the work, a study was conducted on the level of children’s communication in the process of joint activities. Analyzing the obtained results, criteria were set that promote the favorable development of interaction skills. At the end of the work, the results of the research were presented, summarized in tables and presented in the illustration. The proposed hypothesis that the positive development of a child’s personality in society requires the development of skills positive cooperation with adults and peers was confirmed. Keywords: ESSENCE OF INTERACTION, COMMUNICATION AND COOPERATION, YOUNGEST PRESCHOOL AGE, PERSONALITY DEVELOPMENT. Volume of qualification work: 59 pages, 17 figures, 10 tables, 7 appendices, 34 sources of information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectMIJIEDARBĪBAS BŪTĪBA
dc.subjectSASKARSME UN SADARBĪBA
dc.subjectJAUNĀKAIS PIRMSSKOLAS VECUMS
dc.subjectPERSONĪBAS ATTĪSTĪBA
dc.titlePirmsskolas jaunāka vecuma bērnu mijiedarbības ar pieaugušo un vienaudžiem veicināšanas paņēmieni
dc.title.alternativeTechniques for promoting the interaction of younger age of preschool children with adult and peers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record