Marijas Montessori valodas materiālu izmantošana valodas apguves priekšstatu veidošanā divus līdz trīs gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Klāsone, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Santa Klāsone, darba vadītāja: docente Dr,paed. Dagnija Vigule, kvalifikācijas darba tēma: Marijas Montessori valodas materiālu izmantošana valodas apguves priekšstatu veidošanā divus līdz trīs gadus veciem bērniem pirmsskolā. M. Montesori pedagoģija ir patstāvības kodols brīvai darbībai un nepiespiestai darbībai. Bērni paši izvēlas, ar ko nodarbosies saskaroties ar mudinātiem impulsiem no pedagoga puses. M. Montesori iztēles bagātais materiāls, kurš bērniem vienmēr ir pieejams, papildina pedagoga novērojumus nemanot palīdzēt bērniem izvēlēties materiālus un to secīgu pamatnoteikumu lietošanas ievērošana. Valoda ir izziņas pamatlīdzeklis, domāšanas un cilvēka apziņas izpausmes līdzeklis, komunikācijas līdzeklis, ietekmēšanas paņēmiens un kultūras veidošanas, apgūšanas un izplatīšanas rīks. Saskaņā ar M. Montesori pedagoģiju valodas materiālu bāzes pamatnoteikumi aptver konkrētu sagatavotu vidi runāšanas, lasīšanas un rakstīšanas attīstībai. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 daļām, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 45 lappusēm, darbā ir ievietoti 10 attēli, 5 tabulas un 2 pielikumi. Izstrādājot kvalifikācijas darbu, izmantoti 34 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: M. Montesori pedagoģija, pirmsskola, sensitīvsms, brīva griba, vide, valoda, runa. Theauthor: Santa Klāsone, labourleader: docent Dr, paed. Dagnija Vigule, bachelor thesis: The use of Maria Montessori language materials in the formation of language learning ideas for two- to three years old children in preschool. Montessori's pedagogy is the core of independence for free and unforced action. The children themselves choose what to do in the face of motivated impulses from the teacher. Ms. Montessori's imaginative material, which is always available to children, complements the teacher's observations without helping to choose children and following their successive basic rules. Language is a basic means of cognition, a means of expressing thinking and human consciousness, a means of communication, a means of influencing and a tool for creating, learning and disseminating culture. According to M. Montessori's pedagogy, the basic rules of language materials cover a specific prepared environment for the development of speaking, reading and writing. The bachelor’s paper consists of an introduction, two chapters, conclusions, references and appendix. Bachelor’s paper research consists of 45 pages, 10 pictures, 5 tables and 2 appendices. In the work were used 34 literature sources. Keywords: M. Montessori pedagogy, preschool, sensitivity, free will, environment, language, speech.