Pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības grūtības un pedagoģiskās pieejas to korekcijai
Author
Jelsmane, Anna Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības grūtības un pedagoģiskās pieejas to korekcijai. Darba autore: Anna Krista Jelsmane Darba zinātniskā vadītāja: Dr.psych Guna Svence Darba saturs: 51 lpp.,4 tabulas, 5 diagrammas un analizēti 32 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski izanalizēt un praktiski izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības prblēmas un pedagoģiskās pieejas to korekcijai. Pētījuma metodes: teorētiskā – literatūras analīze; empīriskā - novērošana; datu apkopošana un analīze. Teorētiskajā daļā tika analizētas trīs nodaļas. Bernuvedības traucējumu un grūtību veidi,pazīmes, kas ietver uzvedību problēmu un individuālās atšķirības to izpausmē ,un hiperaktīva bērna attīstības īpatnības. Agrīnās bērnības perioda bērnu raksturojumu, mazbērna attīstības īpatnības, kā arī iespējamās pedagoģiskās korekcijas un ieteikumi attiecībā uz hiperaktīvajiem bērniem. Empīriskajā daļā tika veikti pedagoģiskie novērojumi pirmsskolas izglītības iestādē, par hiperaktīvo bērnu uzvedības novēršanu, izmantojot pedagoģiskās korekcijas to pieejai. Veiktie pedagoģiskie novērošanas rezultāti tika apkopoti tabulās un diagrammās. Apkopojot novērošanas rezultātus tiek secināts, ka ar biheivioristisko metodi ir iespējams novērst hiperaktīvo bērnu uzmanības traucējumus. Izstrādājot eksperimentu, tas tiek veiksmīgi realizēts un ir manāmi rezultāti bērnu attieksmēs. Atslēgas vārdi: uzvedības problēmas, hiperaktivitāte, attīstība, biheiviorisms. Title of work: Behavioral difficulties of preschool children and pedagogical approaches of their correction. Author of work: Anna Krista Jelsmane Scientific supervisor: Dr.psych Guna Svence Content of the work: 51 pages, 4 tables, 5 diagrams and 32 literature sources are analyzed. Objective of the qualification work: To theoretically analyze and practically study the behavioral problems of preschool children and pedagogical approaches to their correction. Research methodology: Theoretical - Literature analysis; Empirical - observation; data collection and analysis. The theoretical part analyzed three chapters. Types of childhood disorders and difficulties, features that include behavioral problems and individual differences in their manifestation, and the peculiarities of the development of a hyperactive child. Characteristics of early childhood children, peculiarities of infant development, as well as possible pedagogical corrections and recommendations for hyperactive children. In the empirical part pedagogical observations were made in the pre-school educational institution on the prevention of the behavior of hyperactive children, using pedagogical corrections to their approach. The performed pedagogical observation results were summarized in tables and diagrams. Summarizing the results, it is concluded that with the behavioral method it is possible to prevent attention disorders in hyperactive children. When developing an experiment, it is successfully implemented and there are noticeable results in children's attitudes. Keywords: behavioral problems, hyperactivity, development, behaviorism.