Četrus, piecus gadus vecu bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās, izmantojot pasakas
Author
Vasiļevska, Aksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “Četrus, piecus gadus vecu bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās, izmantojot pasakas”. Kvalifikācijas darba autore: Aksana Vasiļevska Pētījuma mērķis: izpētīt četrus, piecus gadus vecu bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanos, izmantojot pasakas. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 5 nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras ar 44 vienībām un 10 pielikumiem. Pirmajā nodaļā tika izpētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par skaitu un skaitīšanu veidošanos. Otrajā nodaļā tika veikta pasaku teorētiskā analīze. Trešajā nodaļā tika veikts četrus, piecus gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums. Ceturtajā nodaļā tika analizēta bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās sekmēšanas, izmantojot pasakas, pedagoģiskā pieredze. Piektajā nodaļā tika aprakstīta četrus, piecus vecu bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu, izmantojot pasakas, veidošanās pārbaude. Pētījuma laikā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu - kuru pasaku izmantošana veicina četrus, piecus gadus vecu bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanos? Tās ir “Vecīša cimdiņš”, “Pieci kaķi”, “Ezis un zaķis”, “Zaķis un viņa draugi”, “Lapsa un zaķis”, “Pacietīgais kaķis”, “Sivēns ceļ māju”, “Vecītis un vecīte”, “Lapsa par pīļu ganu”. Qualification work theme: “The formation of four, five year old childrens notions of count and counting using fairytales. Author of the qualification: Aksana Vasiļevska Aim of study: explore the notion of four, five years old children count and counting formation through fairytales. The qualification work consist of the introduction, 5 chapters, conclusion, used 44 information sources and 10 addendums. In the first chapter the author studied and analyzed pedagogical and psychological literature on count and counting formation. The theoretical analysis of fairytales was conducted in the second chapter. In the third chapter a description of the ages of four, five year old children was perfomed. In the fourth chapter the author analysed childrens perception of numbers and counting in promoting formation through fairytales, pedagogical experience. In the fifth chapter the author examined the progress by using fairytales for formating count and counting of four, five year old children. The studies question was answered during the study – which fairytale is used to contribute the formation of four, five year old children notions of count and counting? whose use of fairytales contributes to the formation of four, five year old children? They are “The old glove”, “Five cats”, “Hedgehog and hare”, “Hare and his friends”, “Fox and hare”, “The patient cat”, “Pigglet is building a house”, “The old man and his wife”, “Fox as a duck shepherd”.