Lielās motorikas attīstīšanas iespējas ar kustību rotaļu palīdzību 4 – 5 gadu veciem bērniem āra nodarbībās
Author
Vdovina, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Lielās motorikas attīstīšanas iespējas ar kustību rotaļu palīdzību 4 – 5 gadu veciem bērniem āra nodarbībās Darba autore: Irina Vdovina Darba zinātniskais vadītājs: Mg. izgl. zin. Agita Klempere – Sipjagina Darba saturs: 37 lpp, 25 literatūras vienības Pētījuma mērķis: Izpētīt kustību rotaļas nozīmi lielās motorikas pilnveidošanās procesā 4 -5 gadu veciem bērniem. Pētījuma jautājums: Kā kustību rotaļas var veicināt lielās motorikas attīstību 4 – 5 gadu veciem bērniem āra nodarbībās? Kvalifikācijas darba saturs: Pirmajā nodaļā tika izpētīta dažādu autoru literatūra, vadošie pirmās nodaļas autori par rotaļu būtību un iedalījumu, kā arī rotaļas nozīmi bērna attīstībā ir D. Dzintere, I. Stangaine. Par kustību rotaļām, kustību aktivitāti un motoriku, kā arī mācīšanās metodēm tika pētīta S. Laizānes, I. Bulas – Bitenieces, R. Jansones, K. Piech, R. Karlovskas, L. Kalniņas literatūra. Otrā nodaļā par bērnu vecumposma īpatnībām tika pētīta un analizēta G. Svences, R. Karlovskas, L. Kalniņas literatūra. Trešajā nodaļā tika atlasītas un aprakstītas kustību rotaļas, kuras tika praktizētas Rīgas “X” pirmsskolas izglītības iestādē. Tika veikta pirmsskolas pedagogu aptauja (anketēšana). Iegūtie dati tika apkopoti un analizēti. The title of the Qualification paper: The Development opportunities of gros motor skills with the help of movement games for 4-5 year old children in outdoor activities. Author of the work: Irina Vdovina Scientific supervisor of the work: Mg. sc. edu. Agita Klempere – Sipjagina Content of the work: 37 pages, 25 references Aim of the research: To study the role of movement games in the development of gros motor skills for 4-5 year old children. Research question: How the movement games promote the development of gros motor skills for 4-5 year old children in outdoor activities? Content of the Qualification work: In the first chapter was studied the literature of various authors , the leading authors of the first chapter on the essence of play and its divisions, as well as the importance of play in the child's development are D. Dzintere, I. Stangaine. The literature of S. Laizāne, I. Bula - Biteniece, R. Jansone, K. Piech, R. Karlovska, L. Kalniņa was studied about movement games, movement activity and motor skills, as well as learning methods. In the second chapter, the literature of G. Svence, R. Karlovska, L. Kalniņa has studied and analyzed the age-specific peculiarities of children. In thethird chapter, movement games were selected and discribed, which were practiced in Riga “X” pre-school educational institution. A survey of pre-school teachers (questionnaire) was conducted. The obtained data were collected and analyzed.