Show simple item record

dc.contributor.advisorRubene, Zanda
dc.contributor.authorPavlovska, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:58Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79679
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53552
dc.description.abstractKvalifikācijas darbā tika pētīta kritiskās domāšanas kā caurviju prasmes attīstīšana pirmsskolas mācību saturā. Literatūras teorētiskajā analīzē tika apskatīts, kāpēc kritiskā domāšana ir 21. gadsimta nepieciešamība, kas ir kritiskā domāšana, tās jēdziena skaidrojums, kā saprast, kas tieši ir caurviju prasmes un kā kritisko domāšanu integrēt mācību procesā, vai pirmsskolas vecuma bērniem ir iespējams apgūt kritisko domāšanu dēļ domāšanas attīstības specifikas šajā vecumā un, visbeidzot, – kādas metodes ir iespējams lietot pirmsskolā, lai attīstītu kritisko domāšanu. Pētot kvalifikācijas darba tēmu, autore iepazinās ar tādiem kritiskās domāšanas teorētiķiem kā, piemēram, R. Enis, R. Fišers un daudziem citiem autoriem. Darbā tika izmantoti Latvijas un citu valstu veiktie pētījumi par kritiskās domāšanas attīstīšanu. Pētījuma daļā tika izstrādāta un izmēģināta kritiskās domāšanas attīstīšanas metode jaukta vecuma grupā no 3 līdz 6 gadiem, kas pielāgota individuālam darbam ar bērniem. Kvalifikācijas darbā tika secināts, ka kritisko domāšanu ir iespējams attīstīt jau pirmsskolas vecuma bērniem, bet ievērojot vecuma attīstības specifiku no 3-4 un 5-6 gadiem.
dc.description.abstractThe development of critical thinking as a transversal skill in pre-school learning was studied in the qualification work. Theoretical analysis of the literature looked at why critical thinking is a 21st century necessity, what is critical thinking, an explanation of its concept, understanding what are the transversal skills and how to integrate critical thinking into the learning process, whether preschoolers can learn critical thinking because of the thinking development specifics at this age and, finally, what methods can be used in preschool to develop critical thinking. While researching the topic of the qualification paper, the author got acquainted with such critical thinking theorists as, for example, R. Enis, R. Fischer and many other authors. The research used in Latvia and other countries on the development of critical thinking was used in the work. In the practical part of the research, a method of developing critical thinking in a mixed age group from 3 to 6 years was developed and tested. This method was adapted for individual work with children. In the qualification work it was concluded that it is possible to develop critical thinking already for preschool children, but taking into account the specifics of age development from 3-4 and 5-6 years.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkritiskā domāšana pirmsskolā
dc.subjectcaurviju prasme
dc.subjectkritiskās domāšanas metodes pirmsskolā
dc.subjectdomāšanas spēju attīstība
dc.titleKritiskā domāšana kā caurviju prasme pirmsskolas mācību saturā
dc.title.alternativeCritical thinking as transversal skill in preschool learning
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record