3-4 gadu vecu bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstība rotaļās
Автор
Haritonova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore: Viktorija Haritonova. Darba tēma: 3-4 gadu vecu bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstība rotaļās. Zinātniskā vadītāja: Dr.paed., doc. Ilze Šūmane. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt 3-4 gadus vecu bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstības iespējas rotaļās. Pētījuma jautājums: - Kā ar rotaļu palīdzību iespējams veicināt 3- 4 gadus vecu bērnu sīkās pirkstu motorikas attīstību? Pētījuma teorētiskajā daļā raksturotas 3-4 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības pētāmas problēmas aspektā, dots pirkstu sīkās motorikas attīstības atspoguļojums pirmsskolas mācību programmas saturā un veikta pirkstu sīkās motorikas attīstības izpēte pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā. Veikts arī rotaļnodarbību raksturojums un analizētas rotaļu izmantošanas iespējas bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstībā. Pētījuma praktiskajā daļā izstrādāti bērnu prasmju vērošanas kritēriji rotaļās, veikta bērnu sākotnējā un atkārtotā vērošana, rezultātu salīdzināšana.Veikta ari pirmsskolas skolotāju anketēšana. Pētījumā tika secināts - ja ir regulāri dažādās mācību jomās, dažādos dienas rites momentos iesaistītas pirkstiņrotaļas, didaktiskās rotaļas ar priekšmetiem, konstruktīvas celtniecības rotaļas, ja ir arī pozitīva emocionālā gaisotne, tad ir iespējams uzlabot bērnu pirkstu sīko muskulatūru. Atslēgas vārdi: bērnu pirkstu sīkā motorika, rotaļas, rotaļnodarbības, 3-4 gadus veci bērni. Darba apjoms: 56 lpp, 6 tabulas, 4 attēli, 62 literatūras avoti, 3 pielikumi. Author of the work: Viktorija Haritonova. Theme of paper: Games for the development of fine motor skills of hands for children aged from 3 to 4 years. Academic Supervisor: Ilze Shumane. Purpose of the research: to investigate theoretically and practically the possibilities of developing fine motor skills of the hands of children aged 3 to 4 years with the help of games. Research question: How can the fine motor skills of the hands of children aged 3 to 4 years be developed through the games? In the theoretical part of the research, the patterns of development of children aged 3 to 4 years are characterized in the aspect of the problem under the research, the development of fine motor skills of hands is reflected in the content of preschool curricula, as well as made analysis of pedagogical psychological literature on the development of fine motor skills of hands. The characteristics of play activities are also carried out and the possibilities of using games in the development of fine motor skills of the hands of children are analyzed. In the practical part of the study, criteria for observing the abilities of children during play activities were developed, primary and repeated observation of children, and comparison of the results were carried out. A survey of preschool teachers was also carried out. The study concluded that if finger games, didactic games with objects, games with a constructor are regularly involved in different areas of study, at different times of the day, if there is a positive emotional atmosphere, then it is possible to improve the small muscles of the fingers inchildren. Key words: fine motor skills of hands in children, toys, play activities, children aged 3 to 4 children. Scope of work: 56 pages, 6 tables, 4 figures, 62 literary sources, 3 applications.