4 gadu vecu bērnu uzmanības attīstības veicināšana rotaļās pirmsskolas pedagoģijas procesā
Author
Piļka, Lolita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Lolitas Pilķas izstrādātā kvalifikācijas darba ”4 gadu vecu bērnu uzmanības attīstības veicināšana rotaļās pirmsskolas pedagoģiskajā procesā” mērķis ir teorētiski un empīriski iz-pētīt bērnu uzmanības attīstības veicināšanu lomu rotaļās pirmskolas pedagoģiskā procesā. Pētījumā izmantotas metodes: zinātniskās literatūras analīze; novērošana, testēšana, aptauja, statistiskās metodes datu apstrādei. Pētījumā analizētas teorētiskās atziņas par uzmanības jēdzienu, tās galveniem attīstības aspektiem bērniem četru gadu vecumā; analizēti agrāk veiktie pētījumi, kas veltīti pirmsskolas vecuma bērnu uzmanības attīstībai; analizēti rotaļu veidi un to ietekme uz bērnu uzmanības pilnveidi pedagoģiskajā procesā. Praktiskajā pētī-jumā tika veikta četru gadu vecu bērnu uzmanības izpēte pirms un pēc sižetisko lomu rotaļu novadīšanas. Iegūtie pētījuma rezultāti parādīja, ka sižetiskās lomu rotaļas pilnveido bērnu uzmanības līmeni, veicina uzmanības koncentrēšanās iemaņas, palielina uzmanības apjomu. The aim of the qualification work “Promotion of four-year-old children's attention development in play in the pre-school pedagogical process” developed by Lolita Pilka is to theoretically and empirically study the role-playing influence on the attention development of four-year-old children's. Methods used in the research: analysis of scientific literature; observation, testing, survey, statistical methods for data processing. The study analyzes the theoretical findings about the concept of attention, its main developmental aspects of children aged four years; analyzed previous research dedicated to the development of attention of pre-school children; the types of games and their influence on the improvement of children's attention in the pedagogical process are analyzed. In the practical study, the attention of four-year-old children was studied before and after the plot role-playing. The obtained results of the research showed that the plot role-playing games increase children's level of attention, ability of attention concentration and the amount of attention.