Sīkās motorikas attīstības sekmēšana rakstītprasmes apguvē 4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Dišlere, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba nosaukums: “Sīkās motorikas attīstības sekmēšana rakstītprasmes apguvē 4 gadus veciem bērniem Pirmsskolas Izglītības Iestādē.” Atslēgas vārdi: sīkā motorika, rakstītprasmes sekmēšana, attīstība 4 gadu veciem bērniem, pirmsskolas pedagoģiskais process. Pētījuma mērķis ir - izzināt, kā veicināt sīkās motorikas attīstību rakstītprasmes apguvei 4 gadus veciem bērniem PII. Kvalifikācijas darba struktūru veido ievads, 3 nodaļas un apakšnodaļas, darba autores secinājumi un izmantotās literatūras, avotu izmantošana. Pirmajā nodaļā darba autore analīzē pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par sīkās motorikas attīstību 4 gadus veciem bērniem. Otrajā nodaļā uzmanība tiek pievērsta rakstītprasmes būtībai, izzinātas pirmsskolas izglītības vadlīnijas un paraugprogramma, lai bērna sasniedzamie rezultāti un pedagogu darbības veicinātu un attīstītu sīko motoriku. Analizējot pirmsskolas mācību programmu, tika novērots, ka visās mācību jomās ir darbības, kurās bērns darbojoties attīsta sīko motoriku un roku sagatavo rakstītprasmes apguvei. Trešajā nodaļā tiek veikts praktiskais pētījums. Tajā tiek izmantotas tādas metodes kā teorētiskā literatūras analīze, pedagoģiskā analīze, izmēģinājumdarbība, anketēšana, iegūto rezultātu dinamiska analīze. Lai bērniem tiktu veicināta un attīstīta pirkstu muskulatūra un roka tiktu vingrināta rakstītprasmes apguvei, izmantotās metodes ir pirkstiņrotaļas, vingrinājuma kopa un M.Montesori attīstošie materiāli. Darba apjoms: 49 lapas., 22 attēli, 5 tabulas, 32 izmantotie avoti un literatūra, 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: sīkā motorika, rakstītprasme, 4 gadus veci bērni. Title of the qualification work: “Fine motorics development in writing skills for 4 year old children in Preschool Educational Institutions.” Keywords: fine motoric skills, literacy promotion, development for 4-year-old children, preschool pedagogical process. The aim of the study is - to find out how to develop motoric skils for aqusition of writing skills for 4-year-old children PII. The structure of the qualification paper consists of an introduction, 3 chapters and subsections, the author's conclusions and the use of used literature and sources. In the first chapter, the author analyzes the pedagogical and psychological literature on the development of fine motoric skills for 4-year-old children. The second chapter focuses on literacy, finds out the guidelines for pre-school education and the sample program to promote the child's accomplished results and teacher activities to improve and develop child’s fine motorics. Analyzing the pre-school programm, it was observed that in all fields of study there are activities in which the child develops fine motoric skills and prepares the hand for writing skills. In the third chapter, a practical study is performed. It uses such methods as theoretical literature analysis, pedagogical analysis, tryouts, questionnaires, dynamic analysis of the obtained results. In order for children to stimulate and develop finger muscles and hands the methods used are finger toys, an exercise set and M. Montessori development materials. Thesis consists of: 49 pages, 22 figures, 5 tables, 32 used sources and literature, 5 appendices. Keywords: fine motor skills, writing skills, 4-year-old children.