Mācību vide 5-6 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Meiere, Endija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir „Mācību vide 5-6 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē”. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt teorētiskos nosacījumus mācību vides iekārtošanai 5-6 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē un izstrādāt mācību vides modeli, lai sekmētu pašvadītu mācīšanos 5-6 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba izstrādes procesā tika izmantota literatūras analīze, pašvaldības pirmsskolas grupas mācību vides novērojums un pirmsskolas pedagogu anketu analīze. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā izklāstīta pašvadītas mācīšanās būtība no dažādu autoru viedokļiem. Kvalifikācijas darba otrajā nodaļā apkopots mācību vides teorētiskais raksturojums. Kvalifikācijas darba trešajā nodaļā, balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi, ir veikts novērojums par mācību vidi 5-6 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba ceturtajā nodaļā ir veikta pirmsskolas pedagogu anketu analīze. Kvalifikācijas darba piektajā nodaļā, balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi, autores novērojumu un pirmsskolas pedagogu anketu atbildēm, ir izveidots mācību vides modelis 5-6 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās sekmēšanai. The topic of the qualification paper is “Learning environment in promoting self-directed learning of 5-6 year old children in a pre-school educational institution”. The aim of the qualification paper is to study the theoretical conditions for setting up a learning environment to promote self-directed learning for 5-6 year old children in a pre-school educational institution and to develop a learning environment model to promote self-directed learning for 5-6 year old children. Literature analysis, observation of the learning environment of the municipal pre-school group and analysis of questionnaires of pre-school teachers were used in the process of elaboration of the qualification paper. The first chapter of the qualification paper describes the essence of self-directed learning from the point of view of different authors. The second chapter of the qualification paper summarizes the theoretical characteristics of the learning environment. In the third chapter of the qualification paper, based on the analysis of the theoretical literature, an observation is made about the learning environment in promoting self-directed learning of 5-6 year old children in a pre-school educational institution. In the fourth chapter of the qualification work, the analysis of questionnaires of pre-school teachers are performed. In the fifth chapter of the qualification paper, based on the analysis of theoretical literature, the author's observations and the answers to the questionnaires of pre-school teachers, a learning environment model has been developed to promote self-directed learning of 5-6 year old children.