Sociālo prasmju veicināšanas pedagoģiskās iespējas 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Kižla, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba: “Sociālo prasmju veicināšanas pedagoģiskās iespējas 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā” autore Madara Kižla. Darba vadītāja: Dr.paed., Mg. hist. Staņislava Marsone Darba mērķis: Analizēt bērnu sociālo prasmju veicināšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā Darbs veidots divās daļās: •Teorētiskā: Zinātniskās literatūras analīze •Empīriskā: Pedagoģiskie novērojumi, vecāku anketēšana, intervija ar pedagogiem, darba rezultāta analīze Sociālās prasmes ir tās, kuras bērni jau sāk apgūt no dzimšanas, vispirms ģimenē- māju vidē, kur notiek saskarsme ar ģimenes locekļiem, radiniekiem, kā arī neliela daļa ar citiem apkārtējiem cilvēkiem. Pēc tam bērni šīs prasmes turpina pastiprināt, mācīties no jauna pirmsskolā- pedagoģiskajā procesā, kur tiek veidotas rotaļnodarbības atbilstoši MK noteikumiem un izvirzītajam mēneša plānam. Rotaļnodarbības veidotas kā lomu rotaļas ar dažādiem sižetiem un uzdevumiem. Teorētiskajā daļā autore izpētījusi darbus par sociālajām prasmēm, socializēšanos, sadarbību pirmsskolai ar ģimeni , bērnu vecumposma īpatnībām, lomu rotaļām no autoriem kā Špona A., Dzintere D., Stangaine I., Baldiņš A., Raževa A., Lieģeniece D., Omārova S., kā arī jaunākā Pirmsskolas mācību programma. Pētījumā pēc pedagoģiskajiem novērojumiem, vecāku anketēšanas un skolotāju intervijas, kā arī rotaļnodarbību un interešu centru veidošanas apstiprinās autores hipotēze: •Pētot bērnus un viņu prasmes, tās veicinot caur lomu rotaļām pedagoģiskajā procesā, tiek sekmētas sociālās prasmes Pētījuma darba lapaspušu skaits: 58 Tabulu skaits: 15 Bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits: 37 Pielikumu skaits: 3 Atslēgvārdi: sociālās prasmes, socializēšanās, sadarbība, vecumposms, lomu rotaļas, pirmsskola, ģimene, saskarsme, emocijas, pašapkalpošanās prasmes Bachelor thesis: “Social skills pedagogical development opportunities for 4-5 years old children in the preschool pedagogical process” author Madara Kižla The academical work supervisor: Dr.paed., Mg. hist. Staņislava Marsone The aim of work: To analyze social skill development opportunities in the preschool pedagogical process. Work consists of two parts: •Theoretical: Analysis of scientific literature •Empirical: Pedagogical observations, parents' questionnaire, interview with teachers, analysis of work results Social skills are those that children begin to acquire from birth, first and foremost in a family home environment, where there is contact with family members, relatives, as well as a small part with other people around them. After that, the children continue to strengthen these skills, learn anew in the pre-school - pedagogical process, where play lessons are formed in accordance with the regulations of the Cabinet of Ministers and the set monthly plan. Play lessons are designed as role-plays with different stories and tasks. In the theoretical part, the author has studied works on social skills, socialization, cooperation for preschool with the family, peculiarities of children's age, the role- plays from the authors as Špona A., Dzintere D., Stangaine I., Baldiņš A., Raževa A., Lieģeniece D., Omārova S., as well as the latest Preschool study program. The study confirms the author's hypothesis after pedagogical observations, parental questionnaires, and teacher interviews, as well as the creation of play lessons and interest centers: •By researching children and their skills, promoting them through role-playing in the pedagogical process, social skills are promoted Number of research pages: 58 Number of tables: 15 Number of items in the bibliographic list: 37 Number of attachments: 3 Keywords: social skills, socialization, cooperation, children age, role play, preschool, family, communication, emotions, self-service skills