SIA DeLaval apgrozījuma ietekmējošo faktoru novērtējums
Autor
Majors, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma “SIA DeLaval apgrozījuma ietekmējošo faktoru novērtējums”. Jebkura uzņēmējdarbība ir orientēta uz maksimālas peļņas iegūšanu, tirgus daļas saglabāšanu vai paplašināšanu, ilgstošu attīstības iespēju nodrošināšanu un uzņēmuma vērtības palielināšanu. Pastāv vairāki faktori, kas ietekmē mērķa sasniegšanu – tirgus tendences, tirgus kopējais apjoms, konkurence, ekonomiskie apstākļi, vide un uzņēmuma iekšējā politika. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz SIA DeLaval apgrozījuma ietekmējošo faktoru analīzi, sniegt priekšlikumus apgrozījuma palielināšanai. Darbā iekļautas trīs nodaļas, kas secīgi pakārtotas izvirzītā mērķa sasniegšanai. Darba nozīmīgākie secinājumi - SIA DeLaval apgrozījums svārstās atkarībā no piena iepirkuma cenas un piensaimniekiem pieejamā finansiālā atbalsta no ES fondiem. Slaucamo govju un saimniecību skaits gadu no gada samazinās, tomēr gan vidējais piena izslaukums, gan lielo saimniecību īpatsvars palielinās, kas ir iespēja uzņēmumam piedāvāt savu produkciju, jo piensaimnieki sāk apzināties, ka efektīva saimniekošana ar mūsdienīgākajām tehnoloģijām ļauj sasniegt augstu piena izslaukumu līdz ar to gūt lielākus ienākumus. SIA DeLaval darbinieki, to zināšanas un kvalifikācija, kas apvienojumā ar būtiskāko uzņēmuma prasmi – sniegto servisa pakalpojumu, tehnoloģiskajiem risinājumiem un to iespējām, DeLaval grupas piedāvāto finansējumu, izceļas starp konkurentiem, radot priekšrocības tirgū un būtisku vērtību klientu acīs. Darbs izstrādāts uz 72 lapām, tajā iekļautas 19 tabulas, 20 attēli. Darba izstrādē izmantoti 25 literatūras avoti. Darbam pievienoti divi pielikumi uz piecām lapām. The topic of the bachelor's thesis is „Assessment of the factors affecting SIA DeLaval turnover”. Any business is focused on maximizing profits, maintaining or expanding market share, providing sustainable development opportunities and increasing the value of the company. There are several factors that influence the achievement of the goal - market trends, total market size, competition, economic conditions, environment and internal company policy. The aim of the bachelor's thesis is to provide proposals for increasing the turnover based on the analysis of the factors influencing the turnover of SIA DeLaval. The work includes three chapters, which are successively subordinated to the achievement of the set goal. The most important conclusions of the work - the turnover of SIA DeLaval fluctuates depending on the purchase price of milk and the financial support available to dairy farmers from EU funds. The number of dairy cows and farms is decreasing from year to year, but both the average milk yield and the share of large farms are increasing, which is an opportunity for the company to offer its products, as dairy farmers begin to realize that efficient management together with modern technologies helps to reach higher income. SIA DeLaval employees, their knowledge and qualifications, which, combined with the most important skills of the company - the service provided, technological solutions and their capabilities, the financing offered by the DeLaval Group, stand out among competitors, creating market advantages and significant value in the eyes of customers. The work is developed on 73 pages, it includes 19 tables, 20 images. 25 literature sources were used in the development of the work. Two appendices on five pages are attached to the work.