Literārie darbi jaunākā skolas vecuma bērnu radošuma sekmēšanai
Author
Sausiņa, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats – Literārie darbi jaunākā skolas vecuma bērnu radošuma sekmēšanai. Pētījuma mērķis – Pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas jaunākā skolas vecuma bērnu radošuma sekmēšanai. Izvirzītie uzdevumi mērķa sasniegšanai: 1.Atklāt radošuma būtību dažādu autoru atziņās. 2.Izzināt radošuma veidošanos jaunākā skolas vecuma bērniem. 3.Teorētiski un praktiski pētīt radošuma sekmēšanas iespējas literāro darbu analīzes procesā. Teorētiskajā daļā apkopotas un analizētas dažādu psihologu un pedagogu atziņas par radošuma būtību, radošuma veidošanos jaunākā skolas vecuma bērniem, literāro darbu izmantošanas iespējām radošuma sekmēšanai, kā arī apkopotas dažādu autoru atziņas par skolotāju darba metodēm radošuma sekmēšanai. Empīriskajā daļā aprakstīta un raksturota pētījuma organizācija un metodoloģija, balstoties uz pētījuma teorētisko daļu, izstrādāti kritēriji radošuma vērtēšanai jaunākā skolas vecuma bērniem. Pētījumā sniegts skolēnu radošuma raksturojums pētījuma sākumā un beigās, atspoguļots praktiskais darbs ar bērniem, kā arī apkopoti un analizēti iegūtie dati – tie atspoguļoti diagrammās un tabulās. Ir izstrādāti priekšlikumi vecākiem bērnu radošuma sekmēšanai. Apskatot un salīdzinot iegūtos datus pētījuma sākumā un beigās, var secināt, ka izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies – literārie darbi sekmē skolēnu radošuma attīstību tad, ja tiek atbalstīta bērna radošā pašizpausme un tiek nodrošināta atbilstoša vide. Darba struktūra – ievads, divas nodaļas ar vairākām apakšnodaļām, 9 attēli, 3 tabulas, 4 pielikumi, 50 izmantotās literatūras avoti. Bakalaura darba apjoms –73 lapas. Atslēgas vārdi – radošums, jaunākais skolas vecums, literārie darbi, radoša personība. Theme of the Bachelor’s thesis – Literary works for the Promotion of Creativity in the Younger School-age Children. Goal of the research – to study the possibilities of using literary works to promote the creativity in younger school-age children. Raised objectives to achieve the goal: 1.To discover the core of creativity in findings of different authors; 2.To find out the formation of creativity in the younger school-age children. 3.To theoretically and practically study the possibilities of promoting creativity in the process of analysis of literary works. Theoretical part – the findings of various psychologists and teachers on the nature of creativity, the formation of creativity in younger school-children, the possibilities of using literary works to promote creativity, as well as the findings of various authors on teachers' working methods to promote creativity are summarized and analyzed. Empiric part – the organization and methodology of the research are described, based on the theoretical part of the research, criteria for assessing the creativity of younger school-age children have been developed. The study provides a description of students' creativity at the beginning and end of the research, reflects the practical work with children, as well as summarizes and analyzes the obtained data - they are reflected in diagrams and tables. Proposals have been developed for parents to promote children's creativity. With the examination and comparison of the obtained data at the beginning and end of the research, it can be concluded that the raised hypothesis has been confirmed - literary works promote the development of students' creativity if the child's creative self-expression is supported and an appropriate environment is provided. Structure of the thesis – introduction, two sections with many sub-sections, 9 images, 3 tables, 4 attachments, 50 literary sources used. The volume of the Bachelor’s thesis – 73 pages. Key words – creativity, younger school-age, literary works, a creative personality.