Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorRūmniece, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-02T02:01:43Z
dc.date.available2021-02-02T02:01:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79243
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53691
dc.description.abstractMadaras Rūmnieces bakalaura darbs “Jaunākā skolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšana literāro darbu analīzes procesā” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studiju programmā “Skolotājs” apakšprogrammā “Pirmsskolas un sākum-skolas skolotājs”. Darba vadītāja – lektore Mg. paed. Vladislava Uršuļska. Darba mērķis - pētīt jaunākā skolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanas iespējas literāro darbu analīzes procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa – tiek pētītas filosofu, pedagogu un psihologu atziņas par valodu un ru-nu, sniegts runas attīstības raksturojums jaunākā skolas vecuma bērniem, atklāta stāstītprasmes attīstība kā viens no svarīgākajiem uzdevumiem sākumskolā, kā arī literārie darbi – līdzeklis bērnu stāstītprasmes sekmēšanai. Empīriskā daļa – tiek sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, atspoguļots pētā-mās grupas raksturojums, izstrādāti bērnu stāstīprasmes vērtēšanas kritēriji . Atspoguļota analīze bērnu stāstītprasmei pētījuma sākumā. Ir aprakstīta pētījuma gaita, kurā bērni tiek iepazīstināti ar literārajiem darbiem. Tiek sniegta analīze skolēnu stāstītprasmes raksturojumam pētījuma beigās. Iegūtie rezultāti ir atspoguļoti tabulās un diagrammās. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka jaunākā skolas vecuma bērnu stās-tītprasme ar literāro darbu palīdzību tiek sekmēta, ja literatūra tiek atlasīta atbilstoši bērnu piere-dzei, interesēm, konkrētai situācijai, ja pedagogs ir nodrošinājis labvēlīgu stāstījuma rosinošu vidi un literārie darbi tiek mērķtiecīgi pārrunāti. Darba struktūra: ievads, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, 4 attēli, 4 tabulas, 6 pielikumi. Darbs sastāv no 74 lapām, literatūras un izmantoto avotu saraksts sastāv no 40 vienībām latviešu, angļu un krievu valodā. Atslēgas vārdi: jaunākais skolas vecums, stāstītprasme, stāstītprasmes sekmēšana, literārie darbi.
dc.description.abstractMadaras Rumnieces bachelor’s thesis “Promoting of storytelling skills of younger children in a process of analysing literature” has been done in University of Latvia, pedagogy, psychology and arts faculty, programme of studies “Teacher”, sub-programme “Pre-school and primary school teacher”. Supervisor – lecturer Mg. paed. Vladislava Ursulska. Aim of thesis – to study younger children storytelling skills in a process of analysing lit-erature. It consists of two parts – theoretical and empirical. Theoretical part – the study of philosopher, teacher and psychologist quotes about lan-guage and speech, younger children development of speech, discovered storytelling skills as one of the most important tasks in primary school, as well as literature – tool to improve children sto-rytelling skills. Empirical part - the methodological justification, description of research group, devel-oped criteria of storytelling. Shown the analysis of children’s storytelling skills at the beginning of study. Has been described process of study, where children have been introduced to literature. The analysis of results of storytelling skills at the beginning of studies has been given. The results have been shown in tables and diagrams. In the process of study the hypothesis was confirmed – younger children’s storytelling skills can be developed with the help of literature if it is appropriate children’s experience, inter-ests and specific situation, if teacher has been provided encouraging environment for storytelling un the literature has been purposely discussed. Structure of study - introduction, two chapters with sub-chapters, four images, four ta-bles, six appendixes. It consists of 74 pages, used literatures sources consists of 40 units in Latvi-an, English and Russian. Keywords – younger children, storytelling skills, storytelling skills improvement, litera-ture.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectjaunākais skolas vecums
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectstāstītprasmes sekmēšana
dc.subjectliterārie darbi
dc.titleJaunākā skolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšana literāro darbu analīzes procesā
dc.title.alternativePromoting of storytelling skills of younger children in a process of analysing literature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record