• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana zīmēšanas nodarbībās

Thumbnail
View/Open
299-79294-Lugina_Elina_es17039.pdf (2.904Mb)
Author
Lugina, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbu izstrādāja Elīna Lugina. Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana zīmēšanas nodarbībās: bakalaura darbs. Darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā ir divas sadaļas, kur pirmajā daļā tiek skaidrots jēdziens radošais. Otrajā sadaļā tiek apkopota informācija par zīmēšanas nodarbībām pirmsskolā, iegūta informācija no dažādiem autoriem, kā sekmīgāk veidot mākslas nodarbības, ko vajadzētu ievērot. Bakalaura darbā ir apskatītas vairākas teorētiskās atziņas par bērnu radošās darbības sekmēšanas iespējām, uzsvērtas metodes un paņēmieni, kurus var izmantot, lai mākslas nodarbības bērniem padarītu saistošākas, piesaistītu bērnu uzmanību. Darbu papildina dažādas tabulas, kurās tiek atspoguļota bērna vērtēšana, skolotāja un bērna sadarbība mākslas nodarbībās. Empīriskajā pētījumā tiek pārbaudīta hipotēzev vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošā darbība zīmēšanas nodarbībās tiks sekmēta, ja skolotājs piedāvās daudzveidīgu mācību saturu ar dažādām mērķievirzēm; piedāvās daudzveidīgus tehniskos paņēmienus. Pētijuma rezultātā hipotēze apstiprinājās un mērķis tika sasniegts. 2020. 76.lpp., 9.tab., 4.att, 15.piel.
 
Author Elīna Lugina. Promoting the creative activity of older pre-school children in drawing lessons: bachelor's thesis. The work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part has two sections, where the first part explainsthe concept of creative. The second section summarisesinformation about drawing lessons in preschool, obtains information from various authors on how to more successfully create art lessons that should be followed. The bachelor's thesis reviews several theoretical findings about the possibilities of promoting children's creative activity, emphasises the methods and techniques that can be used to make art classes more attractive to children, attract children's attention. The work is supplemented by various tables, which reflect the child's assessment, the teacher's and the child's cooperation in art classes. The empirical study tests the hypothesis that the creative activity of older preschool children in drawing lessons will be encouraged if the teacher offers a variety of learning content with different orientations and techniques. As a result of the research, the hypothesis was confirmed and the goal was achieved. 2020. p.76, Table 9, Figures 4, 15 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53699
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV