Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorKaraseva, Lorenta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-02T02:01:49Z
dc.date.available2021-02-02T02:01:49Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79300
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53702
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums: 2-3 gadīgu bērnu kustību apguves sekmēšana dienas ritā. Bakalaura darba mērķis ir analizēt vairāku autoru teorētiskās atziņas un praktiski izpētīt fizisko aktivitāšu iespējas pirmskolā 2-3 gadu veciem bērniem, kustību apguves sekmēšanai. Pētījuma hipotēze tiek izvirzīta šāda - bērna daudzveidīga un precīza kustību apguve tiek sekmēta tad, ja pedagogs organizē fiziskās aktivitātes visā pirmsskolēna dienas ritā, izmantojot bērna vecumam atbilstošas darbības. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām, teorētiskā un empīriskā daļas. Teorētiskajā daļā izmantota teorētiskās analīzes metode, empīriskajā daļā izmantotas trīs metodes – pedagoģiskā novērošana, aptauja un pedagoģiskā darbība. Bakalaura teorētiskajā daļā tiek apskatīta un analizēta dažādu autoru literatūra par fizisko attīstību, kustību prasmi kā nozīmīgu pirmsskolēna attīstības rādītāju. Bakalaura darbs tiek balstīts uz R.Karlovskas, I.Stangaines, A. Šponas un citu autoru teorētiskajām atziņām par fizisko aktivitāšu nozīmi bērna kustību prasmes un vispusīgas bērna attīstības sekmēšanā. Teorētiskajā analīzē apstiprinās, ka organizējot un piedāvājot bērniem mērķtiecīgi izstrādātus vingrinājumus – kustību rotaļas, fizisko vingrinājumus un šķēršļu joslas tiek sekmēta bērna pamatkustību attīstība. Pētījuma empīriskās daļas sākumā, pirmsskolas izglītības iestādē “X” tika veikts 20 bērnu sākotnējo kustību prasmes novērtējums. Ar aptaujas metodes palīdzību tika noskaidrots vecāku viedoklis par konkrētās grupas, bērna kustību prasmēm, ar pedagoģiskā novērojuma metodi pirmsskolas iestādē tika iegūti dati par bērna spējām ikdienā veikt daudzveidīgas kustības. Empīriskajā pētījumā tika pārbaudītas teorētiskajā analīzē piedāvātās kustību aktivitātes, kas apstiprināja to lietderība, pozitīvi ietekmējot bērna pamatkustību attīstību. Pētījuma laikā tika iegūts apstiprinājumu arī tam, ka bērnus pareizi motivējot, ieinteresējot viņi labprāt piedalās dažādās fiziskajās aktivitātes un veselības stiprināšanas nodarbībās. Veicot bērnu kustību prasmes novērtējumu pētnieciskā procesa beigās, ieguvu datus kuros atspoguļojas katra bērna individuālais uzlabojums veikt daudzveidīgas kustības. Bakalaura darbs kopumā izklāstīts 56 lappusēs, tajā iekļautas 4 tabulas un 5 attēli, darbā izmantoti 61 literatūras avoti un pievienoti 4 pielikumi, 1 no tiem ir anketa. Atslēgas vārdi: fiziskā attīstība, fiziskās īpašības, fiziskās aktivitātes, fiziskā izglītība, kustību apguve, kustību aktivitātes.
dc.description.abstractTitle of the bachelor's thesis: Two to three year old children's movement development encouragement throughout the day. The purpose of the bachelor work is to analyse theoretical quotes of several authors and practically study the physical activity possibilities in pre-school provided to 2-3 year old children for contribution of movement learning. The research hypothesis is put forward as followed - the child's diverse and precise learning of movement is advanced if the educator organizes physical activities for the entire duration of the pre-school's morning, using activities appropriate to the child's age. The bachelor's work consists of two parts - the theoretical and the empirical part. In the theoretical part the method of theoretical analysis is used. In the theoretical part of the bachelor's analyses literature of physical development, movement skills as an indicator of pre-schooler’s development. The bachelor's work is based on the of R.Karlovskas, I.Stangaines, A.Šponas and other authors about the importance of physical activity to ensure the development of a child’s movement skills and its comprehensiveness. It is confirmed in the theoretical analysis that organizing and offering children purposefully designed exercises – movement games, physical exercises and obstacle courses – the development of a child’s basic movements is furthered. At the beginning of the empirical part of the study in a pre-school educational institution “X” an assessment of initial movement skills was made. With the help of the survey the opinions of the children’s parents in relation to the and their movement skills was established. With the method of pedagogical observation data was obtained in the pre-school institution on the children’s ability to perform various movements daily. In the empirical study, which confirmed their usefulness, positively influencing the development of the child’s basic movements. During the time of research, a confirmation was gained, that correctly motivating and intriguing the children means they will happily participate in the various physical activities and health-strengthening lessons. Assessing children’s movement skills at the end of the research process, I gained data that reflects the individual improvement of each child to perform various movements. Bachelor Thesis is set out on 56 pages with 4 charts and 5 pictures added. In Bachelor Thesis - 61 literature source is used; there are 4 attachments, one of them is questionnaire. Keywords: physical development, physical properties, physical activities, physical education, movement learning, movement activities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectfiziskā attīstība
dc.subjectfiziskās īpašības
dc.subjectfiziskās aktivitātes
dc.subjectfiziskā izglītība
dc.subjectkustību apguve
dc.title2 – 3 GADĪGU BĒRNU KUSTĪBU APGUVES SEKMĒŠNA DIENAS RITĀ
dc.title.alternativeTwo to three year old children's movement development encouragement throughout the day
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record