2 - 3 gadīgu bērnu labvēlīgas sociālās adaptācijas veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Čakstiņa, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors – Evita Čakstiņa. Bakalaura darba temats: 2 – 3 gadīgu bērnu labvēlīgas sociālās adaptācijas veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē. Mērķis: izzināt 2 − 3 gadīgu bērnu labvēlīgas sociālās adaptācijas veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darbs sastāv no divām nodaļām un deviņām apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā aplūkotas un analizētas teorētiskās atziņas par adaptācijas procesa būtību un pieaugušo radītas sociālās vides ietekmi uz labvēlīgu adaptācijas norisi pirmsskolas izglītības iestādē. Otrajā nodaļā aplūkota pētījuma norises gaita un analizēti iegūtie rezultāti. Pētījumā izmantotas empīriskās metodes – aptauja, novērošana, peagoģiskā izmēģinājuma darbība un iegūto datu matemātiskā analīze. Izstrādāta anketa un veikta vecāku aptauja. Izvirzīti kritēriji bērnu vērtēšanai un veikti novērojumu pieraksti, veicot iepriekš plānotas pedagoģiskās darbības. Pētījuma rezultāti apstiprina sākotnēji izvirzītās hipotēzes. Pētījuma gaitā iegūtā informācija uzskatāmi aplūkojama 2 tabulās un 18 attēlos. Darba nobeigumā pievienoti priekšlikumi vecākiem un pedagogiem, labvēlīgas adaptācijas norises sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darbam ir 4 pielikumi, izmantoti 63 informācijas avoti. Darba apjoms 74 lappuses. Atslēgas vārdi: adaptācija, socializācija, sadarbība, rotaļa, emocionālā vide. Author of bachelor`s work - Evita Čakstiņa. Theme of bachelor`s work – Favourable social adaptation promoting of 2-3 years old children in pre-school educational institution. Aim – to cognize favourable social adaptation promoting of 2-3 years old children in pre-school educational institution. There are two units and nine subsections in the bachelor work. In the first chapter there are discusses and analyzes of the theoretical findings on the nature of the adaptation process and the impact of the social environment created by adults on the favourable course of adaptation in a pre-school educational institution. The second chapter deals with the course of the research and analyzes the obtained results. Empirical methods were used in the research - survey, observation, pedagogical experiment operation and mathematical analysis of the obtained data. A questionnaire was developed and a parent survey was conducted. Criteria for children's assessment have been set and observation records have been made during previously planned pedagogical activities. The information obtained during the research can be clearly seen in 2 tables and 18 pictures. At the end of the work, proposals for parents and teachers are added to promote a favourable adaptation process in the pre-school educational institution. There are 4 appendices to the bachelor's work, 63 sources of information are used. Work consists of 74 pages. Keywords: adaptation, socialization, cooperation, play, emotional environment.