Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana pedagoģiskajā procesā
Author
Kozlova, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma nosaukums ir „Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana pedagoģiskajā procesā”. Pētījuma autore ir Evita Kozlova. Pētījuma mērķis ir teorētiski un prakstiski izzināt un analizēt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darba teorētisko pamatu veido D. Markus, I. Stangaines, I. Jurgenas, M. Montesori, A. Vulānes u.c. darbi. Darbs izstrādāts 57 lappusēs, kas ietver ievadu, 2 nodaļas ar 7 apakšnodaļām un ievietotiem 13 attēliem un 3 tabulām, priekšlikumus, secinājumus, izmantoto avotu un literatūras sarakstu ar 47 vienībām un 10 pielikumus. Pirmajā nodaļā tiek teorētiski aplūkots valodas būtības skaidrojums, jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma raksturojums un metodiskie paņēmieni tā paplašināšanā. Otrajā nodaļā tiek aprakstīta jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanas un aktivizēšanas empīriskais pētījums. Bakalaura darbā veiktā pētījuma secinājums- bērnu vārdu krājums paplašinās, ja pedagoģiskajā procesā tiek sekmēta vārdu krājuma paplašināšana un kopā ar bērniem tiek gatavoti uzskates materiāli- tematiskās attēlu kartītes un iepazīti dažādi priekšmeti. Atslēgas vārdi: jaunākā pirmsskolas vecuma bērni, vārdu krājuma paplašināšana, attēlu kartītes, priekšmeti, M. Montesori. Title of the study is “Vocabulary expansion of youngest preschool children’s into pedagogical process”. Author of the study is Evita Kozlova. Objective of the study is to cognize and to analyze theoretically and practically youngest preschool children’s vocabulary expansion into pedagogical process. Theoretical background of the bachelor thesis is based on D. Markus, I. Stangaine, I. Jurgena, M. Montesori, A. Vulane and others. The act consists 57 pages, including introduction, 2 parts with 7 subsections, 13 pictures and 3 tables, recommendations, conclusion, list of bibliography with 47 entries and 10 annexes. The first part theoretically is considered language explanation, youngest preschool children’s vocabulary explanation and methodological techniques to expanse it. Empirical research of youngest preschool children’s vocabulary expansion and activation is described in the second part of bachelor thesis. Conclusion of the bachelor thesis- children’s vocabulary expanse using material of language development- thematic picture cards and objects, maded together with children. Key words: youngest preschool childrens, vocabulary expansion, picture cards, objects, M. Montessori.