Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorBrūvere, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-02T02:01:56Z
dc.date.available2021-02-02T02:01:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79355
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53716
dc.description.abstractBrūvere I. Matemātisko prasmju pilnveide 4- 5 gadus veciem bērniem pirmsskolā rotaļās: bakalaura darbs. Jēkabpils: LU, 2020. 60 lpp., 2 att., 4 tab., 4 pielikumi. Bakalaura darbā tiek pētītas apgūstamās matemātiskās prasmes vidējā pirmsskolas vecumā (4-5). gadus veciem bērniem. Tiek pētīts konkrētā vecuma bērnu fizioloģiskais un psiholoģiskais raksturojums - fiziskā attīstība, uztvere, domāšana, atmiņa, runa, uzmanība. Tiek pētīti matemātisko prasmju apguvi veicinošie faktori- personīgs nozīmīgums, vide, bērna fantāzija. Darbā pētīti arī pieejamie resursi matemātisko spēju attīstīšanai- gatavas idejas, kuras var pielietot šo prasmju attīstīšanai. Bakalaura darbā pētīts rotaļas jēdziens, rotaļu iedalījums pēc to norises, bērna aktivitātes un mērķa. Atsevišķi pētītas lomu, kustību un didaktiskās rotaļas. Piedāvātas vairākas rotaļas, to apraksti (no katras grupas), ar kuru palīdzību tiks sekmēta matemātisko prasmju attīstība. Darbā iekļauti pētījuma dati par matemātiskajām prasmēm konkrētajiem bērniem pirms minēto rotaļu izmantošanas un pēc tam, kad minētās rotaļas pielietotas. Darbā pierādīta lomu, kustību un didaktisko rotaļu pozitīvā ietekme uz matemātisko prasmju attīstību balstoties uz veiktiem pētījumiem ar konkrētā vecuma bērniem. Atslēgvārdi: 4-5 gadu veci bērni, matemātiskās prasmes, lomu rotaļas, didaktiskās rotaļas, kustību rotaļas.
dc.description.abstractIlze Brūvere “Development of mathematical skills of preschool children, age 4-5 in play” Bachelor paper. Jēkabpils: LU, 2020. The paper contains 60 pages, 2 images, 4 tables, and 4 appendices. The bachelor paper focuses on mathematical skills to be acquired at the average pre-school age (4- to 5-year-old children). The paper seeks to address the physiological and psychological characteristics of children of a specific age - physical development, perception, thinking, memory, speech, and attention. The paper discusses the factors promoting the acquisition of mathematical skills - personal significance, environment, a child's fantasy. The paper examines the available resources for the development of mathematical skills - ready-made ideas which can be used to develop these skills. This paper explores the concept and categories of games according to their course, a child's activity, and purpose. Role-play, movement-based, and didactic games are examined separately. The paper includes several games, their descriptions (from each group), with the help of which the development of mathematical skills will be promoted. The paper includes research data on mathematical skills of specific children before and after the use of the aforementioned games. The paper proves the positive effect of the role-play, movement-based, and didactic games on the development of mathematical skills on the basis of the research involving children of a specific age. Keywords: 4- to 5-year-old children, mathematical skills, role-play games, didactic games, movement-based games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subject4-5 gadu veci bērni
dc.subjectmatemātiskās prasmes
dc.subjectlomu rotaļas
dc.subjectdidaktiskās rotaļas
dc.subjectkustību rotaļas
dc.titleMatemātisko prasmju pilnveide 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolā rotaļās
dc.title.alternativeDevelopment of mathematical skills of preschool children, age 4-5 in play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record