Vecāko pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes veicināšana spēlēs
Author
Kitova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Kristīne Kitova Darba zinātniskais vadītājs: Prof., Dr. paed. Maruta Sīle Bakalaura darba nosaukums: vecāko pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes veicināšana spēlēs. Pētījuma mērķis: izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu (5-6 gadus vecu) saskarsmes prasmes un spēles nozīmi to attīstībai. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tika pētīta saskarsmes jēdziens un tā būtība, sniegts raksturojums par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu raksturīgākajām prasmēm konkrētajā vecumā, sniegts raksturojums par iespējām pilnveidot bērnu saskarsmes prasmes. Teorētiskā daļa ietver zinātnes teorijas par mācību jomu centru darbībā spēļu organizēšanas ieguvumiem, kā arī priekšnoteikumus saskarsmes spēju veicināšanai. Empīriskajā daļā tika analizēta pirmsskolas izglītības iestādes 12 vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes (pedagoģiskā novērošana). Pedagoģiskā izmēģinājuma darbības laikā tika izspēlētas četras radošas spēles. Lai izvērtētu spēļu nozīmi bērnu saskarsmē, tika anketēti 12 bērnu vecāki un tika veiktas pārrunas ar pirmsskolas vecuma bērnu grupiņas divām pedagoģēm. Anketēšanas rezultātā tika iegūtas pozitīvas atbildes no visiem respondentiem, kas kopumā ļāva secināt, ka regulāra spēļu izmantošana ikdienas gaitās uzlabo vecāko pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes spējas. Bakalaura darba apjoms: 54 lpp., 8 tabulas, 7 attēli, 1 pielikums, izmantoti 55 literatūras avoti Author of bachelor thesis: Kristīne Kitova The scientific supervisor: Prof., Dr. paed. Maruta Sīle Title of bachelor thesis: Older pre-school children promotion of communication within games The aim of the research: to study the communication skills of older preschool children (5- 6 years old) and the role of play in their development. The study consists of theoretical and empirical parts. In the theoretical part the communication and its essence were investigated, description of the most characteristic features and skills of older pre-school children at a specific age and description of opportunities to develop children's communication skills are given. The theoretical part includes scientific theories about the benefits of study centres organized games, as well as the preconditions for the promotion of communication skills. In empirical part communication skills of 24 older pre-school children (pedagogical observation) were analysed. During the pedagogical experiment, the four creative games were played. The 12 parents of pre-school children were questionnaired and discussion with two teachers of pre-school children group were held. In result of questionnaires the positive responses were obtained from all responders which generally led to the conclusion that regular use of games on a daily basis improves communication skills of pre-school children. Bachelor's thesis volume: 54 pages, 8 tables, 7 figures, 1 appendix, 55 literature sources