Jaunākā skolas vecuma bērnu lasītprasmes veicināšanas iespējas sākumskolā
Author
Jaunzeme, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Jaunāka skolas vecuma bērnu lasītprasmes veicināšanas iespējas sākumskolā Bakalaura darba mērķis teorētiski pētīt sākumskolas vecuma bērnu lasītprasmes veicināšanas iespējas un praktiski noskaidrot skolēnu lasītprasmi un veicināšanas iespējas. Pētījuma saturs: Pētījums tika veikts X pamatskolā, pētījumā piedalījās 24 2.klases skolēni. Sākotnēji tika noteiks skolēnu lasītprasmes līmenis, pēc iegūtajiem rezultātiem lasītprasmes rādītāji X pamatskolas 2. klasē ir viduvēji, jo no 24 skolēniem 9 skolēniem lasītprasme ir zemāka nekā 2. klases līmenis, kas ir 37% no visas klases skolēniem. Lai noskaidrotu skolēnu lasīšanas paradumus, autore veica aptauju, kurā noskaidrojās, ka ir svarīgi apzināt skolēnu vēlmes. Tas veicina gan lasītprasmes apguvi, gan interesi par grāmatām. Lasīšanas mācību stundas nedrīkst būt vienveidīgas un neinteresantas. Lai uzlabotu lasītprasmi, būtu vairāk jāizmanto speciālo lasīšanas tehnikas pilnveides vingrinājumus. Lasāmie teksti ir jāilustrē ar vairāk zīmējumiem. Kopumā augsts lasītprasmes līmenis pētījuma pirmajā posmā bija 14 skolēniem, otrajā posmā 14 skolēniem, vidējs līmenis pirmajā posmā bija 2 skolēniem, otrajā posmā 8 skolēniem un pētījuma pirmajā posmā 8 skolēniem bija zems lasītprasmes līmenis, otrajā posmā 2 skolēniem. Bakalaura darbs sastāv no 54 lpp. (neskaitot pielikumus). Darbā izmantotas 6 tabulas, 16 attēli, 41 izmantotās literatūras vienība, 8 pielikumi. Thesis title: Oppurtunities to Promote Reading Literacy for Younger School-age Children in Primary School The aim of the bachelor's thesis: theoretically study the possibilities of promoting the reading skills of primary school children and to find out the possibilities of students' reading skills and promotion. Content of the research: The research was carried out in X primary school, 24 2nd grade students participated in the research. Initially, the level of students' literacy was determined, according to the obtained results, the literacy indicators in the 2nd grade of primary school X are average, because out of 24 students, 9 students have a lower level of reading than the 2nd level, which is 37% of the students in the whole class. In order to find out students' reading habits, the author conducted a survey, which found that it is important to identify students' wishes. It promotes both- literacy and interest in books. Special reading technique development exercises should be used to improve reading skills. The texts should be illustrated with more drawings. Overall, 14 students had a high level of literacy in the first phase, 14 students in the second phase, 2 students had a medium level in the first phase, 8 students in the second phase and 8 students had a low level of literacy in the second phase, 2 students in the second phase.