• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5.klases skolēnu izpratnes sekmēšana par vardarbības novēršanu skolā

Thumbnail
Öffnen
299-79410-Praulina_Liva_lp15016.pdf (799.9Kb)
Autor
Prauliņa, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Datum
2021
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darba temats: 5. klases skolēnu izpratnes sekmēšana par vardarbības no-vēršanu skolā. Autors: Līva Prauliņa Mērķis: Pētīt 5. klases skolēnu izpratni par vardarbības cēloņiem, sekām un tās novēršanas iespējām skolā. Teorētiskajā daļā apkopoti pedagogu, psihologu un filozofu uzskati par to, kas ir vardarbība, tās cēloņi un iespējamie risinājumi. Analizēts sociālo zinību process un tā ietekme uz skolēnu izpratnes sekmēšanu par vardarbības novēršanu skolā. Izzināts pusaudža vecumposma raksturojums pētāmās problēmas kontekstā. Empīriskajā daļā apkopotas pētīšanas metodes, kas izmantotas pusaudžu izpētē, pēc iepriekš izstrādātiem kritērijiem. Intervēti skolēni un skolotāji, lai noskaidrotu vardarbības līmeni skolā, rezultāti apkopoti diagrammās. Tabulās uzskatāmi apkopoti rezultāti par skolēnu novērtējumu pētījuma sākumā un beigās. Tika veikts pedagoģiskais pētījums, kurā iekļautas tādas vērtības un prasmes kā cieņa, tolerance, sadarbība, konfliktu risināšana un empātija. Apkopota un izanalizēta pedagoģiskā pētījuma kopa. Balstoties uz izstrādāto pētījumu, izveidoti ieteikumi pedagogiem sociālo zinību stundās, lai skolēnos veicinātu izpratnes sekmēšanu par vardarbības novēršanu skolā. Veiktā pētījuma laikā apstiprinājās bakalaura darbā izvirzītā hipotēze, ka skolēnu izpratne par vardarbības novēršanu skolā tiek sekmēta, ja izvēlētās mācību metodes veicina izpratni par vardarbības cēloņiem, tās novēršanas iespējām un ja mācību saturā tiek aktualizēti tādi temati kā tolerance, sadarbība, empātija, konfliktu risināšana. Bakalaura darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 4 tabulas, 6 attēli, 4 pielikumi un 49 literatūras avoti, no kuriem 2 angļu valodā un 47 latviešu valodā. Bakalaura apjoms: 60. lpp. Atslēgas vārdi: vardarbība, pusaudži, sociālās zinības, mācību metodes, tolerance, cieņa, sadarbība, konfliktu risināšana.
 
Topic of the thesis: Promoting the awareness of 5th grade pupils about the prevention of violence at school. Author: Liva Praulina (Līva Prauliņa) Purpose: To study the awareness of 5th grade pupils about the violence causes, consequences, and its prevention possibilities at school. The theoretical part summarizes the views of the teachers, psychologists, and philosophers on what is violence, its causes and possible solutions. The process of social sciences and its impact on pupils' awareness of the violence prevention at school has been analyzed. The characteristics of the adolescent's age in the context of the researched issued have been studied. The empirical part summarizes the research methods used in adolescent research, according to previously developed criteria. Pupils and teachers have been interviewed to find out the level of violence at school, the results have been summarized in diagrams. The tables summarize the results of pupils’ assessment at the beginning and end of the study. A pedagogical study has been conducted, it included values and skills such as dignity, tolerance, cooperation, conflict resolution and empathy. A set of pedagogical research has been compiled and analyzed. Based on the developed research, recommendations for teachers in social studies lessons have been provided to promote awareness of the pupils about the prevention of violence at school. During the research, the hypothesis put forward in the thesis has been confirmed that pupils' awareness of the violence prevention at school is promoted if the chosen teaching methods promote understanding of the causes of violence, its prevention and if topics such as tolerance, cooperation, empathy, conflict resolution are discussed. The structure of the thesis: introduction, two chapters, 4 tables, 6 figures, 4 appendices and 49 references, of which 2 in English and 47 in Latvian. Volume of the thesis: 60 p. Key words: violence, adolescents, social sciences, teaching methods, tolerance, respect, cooperation, conflict resolution.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53726
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV