Spēles vārdu krājuma veidošanai 2.klases skolēniem angļu valodas stundās
Autor
Tetere, Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Liepa, Diāna
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā „Spēles vārdu krājuma veidošanai 2.klases skolēniem angļu valodas stundās” tiek pētīta spēles kā mācību metodes nozīme un izmantošanas iespējas angļu valodas stundās, lai bagātinātu skolēnu vārdu krājumu. Pētījuma mērķis ir teorētiski pamatot un pārbaudīt praksē spēļu izmantošanas iespējas angļu valodas stundās vārdu krājuma veidošanai 2.klasē. Darbs sastāv no divām nodaļām un vairākām apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek apkopota un analizēta pedagoģiskā literatūra un dokumenti par vārdu krājumu, tā veidošanos nosacījumiem un prasībām, kā arī jaunākā skolas vecuma, kurā iekļaujas 2.klases skolēni, vecumposma iezīmēm. Bakalaura darba empīriskajā daļā ir veikts novērojums un situāciju analīze, lai izvērtētu, kādas spēles visefektīvāk veido skolēnu aktīvo vārdu krājumu, veicinot arī vārdu pārnesi no nosacīti pasīvā vārdu krājuma uz skolēnu aktīvo angļu valodas leksikonu. Pētījums atklāj, ka daudzveidīgs spēļu izmantojums angļu valodas stundās veicina skolēnu aktīvā vārdu krājuma veidošanos. Darbs sastāv no 74 lapaspusēm, 10 attēliem, 7 tabulām, 38 bibliogrāfiskā saraksta vienībām un 5 pielikumiem. Atslēgas vārdi: spēles metode, vārdu krājums, spēļu izmantošanas iespējas, angļu valodas apguve 2.klasē Bachelor thesis „Games for improving vocabulary for 2nd grade students in English lessons” researches the importance of games as a teaching method and opportunities of using games in English lessons to improve learners` vocabulary. The aim of this research is to theoretically substantiate and to test in practice opportunities of using games in English lessons to build students` vocabulary in second grade. Thesis contains two chapters and several subsections. The first chapter summarizes and analyzes pedagogical literature and documents about vocabulary, its formation requirements and also traits of the youngest school age, which includes second grade students. In the research of bachelor thesis has been made observation and situation analyze to evaluate, which games build students` active vocabulary the most effective including word transfer from relatively passive vocabulary to active English lexicon. The research reveals that usage of various games in English lessons promotes the development of students` active vocabulary. Bachelor thesis consists of 74 pages, 10 pictures, 7 tables, 38 bibliographic list units and 5 appendixes. Key words: game method, vocabulary, opportunities of using games, acquisition of English language in 2nd grade