Skolēnu pašorganizācijas prasmju pilnveide angļu valodas stundās sākumskolas 5.-6.klasē
Author
Dobele, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Autore veica pētījumu par 5.-6. klases skolēnu pašorganizācijas prasmju pilnveidi. Skolēniem tika noteikts esošais pašorganizācijas līmenis, mēģinājums pilnveidot pašorganizācijas spējas un veikta skolēnu novērošana. Darba teorētiskajā daļā aprakstīta pašorganizācijas būtība, pašorganizācijas prasmes, pašorganizācija sākumskolas kontekstā, pašorganizācijas prasmju veicināšana atbilstoši skolēnu vecumposmam un mācību procesa organizācija gan kopumā, gan pamatojoties uz pašorganizācijas prasmju pilnveidi. Empīriskajā daļā aprakstīta 5. un 6. klases skolēnu pašorganizācijas prasmju veicināšana angļu valodas stundās. Pētījuma saturā autore izmantoja aptauju un novērošanu. Tika noteikts skolēnu pašorganizācijas līmenis pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Rezultātā, izmantojot dažādas pieejas, daļa skolēnu pilnveidoja savas pašorganizācijas spējas. Skolēni, kuriem ir noteikti mācību traucējumi, pētījuma rezultātā savas pašorganizācijas prasmes nepilnveidoja. Darba autors: Liene Dobele Darba nosaukums: Skolēnu pašorganizācijas prasmju pilnveide angļu valodas stundās sākumskolas 5.-6. klasē. Darba mērķis: analizēt skolēnu pašorganizācijas veicināšanas pedagoģiskās iespējas angļu valodas 5.-6. klasē Pētījuma darba lapaspušu skaits: 60 lpp. Attēlu skaits: 15 Tabulu skaits: 2 Bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits: 42 Pielikumu skaits: 15 Atslēgas vārdi: pašorganizācija, pašvadība, pašregulācija, metakognīcija, mācību process The author conducted a study on 5th and 6th grade pupils to improve their self-organization skills. The current level of self-organization of the pupils was determined, an attempt was made to improve the self-organization skills and an observation was conducted. The theoretical part of the work describes the essence of self-organization, self-organization skills, self-organization in the context of primary school, promotion of self-organization skills according to the age of pupils and the organization of the learning process both in general and based on self-organization skills development. The empirical part describes the promotion of self-organization skills in 5th and 6th grade pupils in English lessons. During the study, the author used a survey and an observation as research methods. The level of pupils' self-organization was determined at the beginning of the study and at the end of the study. As a result, using different approaches, some pupils improved their self-organization skills. Pupils with learning disabilities did not improve their self-organization skills as a result of the study. Author of the work: Liene Dobele Title: Development of self-organization skills in English lessons for 5th and 6th grade pupils. Aim of the work: to analyse the pedagogical possibilities for promotion of 5th and 6th grade pupils' self-organization skills in English classes Number of research pages: 60 pages. Number of pictures: 15 Number of tables: 2 Number of items in the bibliographic list: 42 Number of attachments: 15 Keywords: self-organization, self-management, self-regulation, metacognition, learning process