PECS simbolu izmantošana pirmsskolas vecuma bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem komunikācijas prasmju veicināšanai
Autor
Sinkeviča, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba nosaukums: “PECS simbolu izmantošana pirmsskolas vecuma bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem komunikācijas prasmju veicināšanai” Darba autore: Anete Sinkeviča Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska Darba saturs: 70 lappuses , 7 attēli, 3 tabulas, 17 diagrammas, 6 pielikumi, 55 literatūras vienības. Pētījuma mērķis: pētīt un pārbaudīt praksē PECS pielietojumu komunikācijas prasmju veicināšanas iespējām pirmsskolas vecuma bērniem Pētījuma jautājums: Vai izmantojot PECS simbolu metodi, pilnveidosies un uzlabosies pirmsskolas vecumu bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem komunikācija? Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības, komunikācijas prasmes un to pilnveidošana, alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas iespējas bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, PECS sistēmas raksturojums. Darba praktiskajā daļā tiek anketēti vecāki un skolotāji, tiek veiktas praktiskas nodarbības ar bērniem, lai tiem uzlabotu komunikācijas prasmes. Theme of the diploma: “Use of PECS symbols for preschool children with intellectual disability to promote communication skills.” Author of the work: Anete Sinkeviča Scientific supervisor: Mg. paed. Egija Laganovska Work content: 70 pages, 7 pictures, 3 tables, 17 charts, 6 appendices, 55 sources. Objective of the study: to study and test in practice the use of PECS for the promotion of communication skills in pre-school children Question of study: Will the PECS symbol method improve and improve the communication of children of pre-school ages? The theoretical part of the work analyses the trends of pre-school children, communication skills and their development, alternative and augmented communication opportunities for children with mental developmental disabilities, the characteristics of the PECS system. In the practical part of the job, parents and teachers are being targeted, practical lessons are being taken with children to improve communication skills.