• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

FONEMĀTISKĀ RITMIKA BĒRNIEM AR FONĒTISKI FONEMATISIEM TRAUCĒJUMIEM

Thumbnail
Открыть
299-79644-Silica_Sabine_ss16106.pdf (2.450Mb)
Автор
Siliča, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2021
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Fonētiskā ritmika bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem Darba autore: Sabīne Siliča Zinātniskā vadītāja: Dr.paed., doc. Ilze Šūmane Diplomdarba apjoms: 54 lpp., 6 tabulas, 15 attēli, 8 pielikumi, izmantoti 41 literatūras avoti. Darbā analizēti fonētiski fonemātisko traucējumu teorētiskie aspekti, raksturotas 5-6 gadus vecu bērnu psiholoģiskās attīstības īpatnības, apkopota fonētiskās ritmikas teorētiskā bāze. Veikts pētījums, kurā ar anketēšanas palīdzību noskaidrots sabiedrības informētības līmenis par runas traucējumiem un iespējām to mazināšanai, viedoklis par fonētisko ritmiku, secināts par tās izmantošanas iespējām. Darbā piedāvāts fonētikās ritmikas vingrinājumu kopums un ekspertu atzinums par to. Darba mērķis: pētīt fonētiskās ritmikas iespējas bērniem ar fonētiski fonematiskiem traucējumiem 5-6 gadu vecumā runas traucējumu mazināšanai. Pētījuma objekts: fonemātiskā ritmika koriģējoši attīstošajā darbībā. Pētījuma priekšmets: fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšana. Pētījuma hipotēze: Fonētiski fonemātiskie traucējumi ir bieži sastopama problēma, bērniem 5-6 gadu vecumā ar fonemātiski fonemātiskiem traucējumiem var efektīvi samazināt runas traucējumus ar fonētiskās ritmikas palīdzību. Pētījuma uzdevumi: 1.Pētīt un analizēt teorētisko literatūru par fonemātisko uztveri, fonētiski fonematiskiem traucējumiem, to mazināšanas iespējām koriģējoši attīstošajā darbībā, analizēt fonētiskās ritmikas teoriju, 5-6 gadu vecu bērnu attīstību; 2.Veikt anketēšanu par runas traucējumiem un to novēršanu 5-6 gadus veciem bērniem; 3.Apkopot anketēšanas rezultātus; 4.Analizēt pētījuma rezultātus; 5.Izstrādāt fonētiskās ritmikas nodarbību kopumu, pakļaut to ekspertu nalīze; 6.Veikt secinājumus atbilstoši ekspertu atzinumam. Datu ieguves metodes: aptauja Pētījuma izlase: Rīgas pilsētas pirmsskolas izglītības iestāžu 163 bērnu vecāki, 20 bērnu vecāki, kuriem ir pieredze fonētiskās ritmikas izmantošanā Darbu var lietderīgi izmantot: logopēdi, pirmsskolas skolotāji, pedagoģijas studenti.
 
Phonetic Rhythmic for Children with Phonetic Phonematic Disorders The author: Sabīne Siliča The adviser: Dr.paed., doc. Ilze Šūmane The volume of the thesis: 54 pages, 6 tables, 15 picture,s, 8 appendices, 41 literature resources used in thesis. The author has analyzed the theoretical aspects of phonetic phonematic disorders and described the characteristics of the psychological development in 5-6-year-olds. The theoretical basis of the phonetic rhythmic has been compiled. A research has been carried out, using a survey to find out how informed society is about speech impediments and the opportunities for their reduction, as well as opinions about phonetic rhythmic. Conclusions have been made about the possible uses of phonetic rhythmic. The thesis offers a compilation of phonetic rhythmic exercises and opinions of experts on them. The aim of the thesis: to research the opportunities of phonetic rhythmic for 5-6-year-old children with phonetic phonematic disorders to reduce the speech impediments. The object of the research: phonetic rhythmic in the correctively developmental activities. The subject of the research: the reduction of phonetic phonematic disorders. The hypothesis of the research: Phonetic phonematic disorders are a common problem, and phonetic rhythmic is an effective way to reduce speech impediments in 5-6-year-old children suffering from phonetic phonematic disorders. The objectives of the research: 1. Research and analyses the available theoretical literature on phonematic perception, phonetic phonematic disorders, the possibilities to reduce them with correctively developmental activities, to analyses the theory of phonetic rhythmic and the development of 5-6-year-old children; 2.To carry out a survey about speech impediments and their prevention in 5-6-year-olds; 3.To compile the results of the survey; 4.To analyses the results of the research; 5.To develop a compilation of lessons in phonetic rhythmic and subject it to expert analysis; 6.To draw conclusions corresponding to the experts’ opinions. The method of data collection: a survey The research sample: 163 preschool children’ parents from preschools in Riga, 20 parents who have an experience with the use of phonetic rhythmic. The thesis can be used by speech therapists, preschool teachers, pedagogy students.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53755
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV