6 – 7 gadu pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes apguves sekmēšana izmantojot didaktiskās spēles un rotaļas
Author
Podkalne, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “6-7 gadu pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana, izmantojot didaktiskās spēles un rotaļas” mērķis ir izpētīt didaktisko rotaļu un spēļu izmantošanas iespējas lasītprasmes apguves sekmēšanā 6 – 7 gadus veciem bērniem. Diplomdarba teorētiskajā daļā ir tiek analizētas zinātniskā literatūra, pedagoģiskās atziņas par lasītprasmi, tās apguves iespējām, 6 - 7 gadus vecu bērnu raksturojumu, par didaktiskajām spēlēm un rotaļām un iespējām tās izmantot lasītprasmes sekmēšanā. Empīriskajā daļā tiek aprakstīts veiktais pētījums, pētāmās grupas raksturojums, izvirzīti vērtēšanas kritēriji, pēc kuriem pētāmā grupa tika vērtēta gan pētījuma sākumā, gan noslēdzot to. Pētījumā piedalījās 16 sagatavošanas grupas bērni 6 – 7 gadus veci. Pētījuma laikā tika noskaidrota didaktisko spēļu un rotaļu ietekme uz lasītprasmi. Darba apjoms: 57 lpp., 18 attēli,11 tabulas. Atslēgvārdi: lasītprasme, didaktiskās rotaļas un spēles, 6 - 7 gadus veci bērni. The title of the Bachelor's thesisis “Promotion of reading skills development in pre-school children aged 6-7 years using didactic games”. The aims are to research the possibilities of using didactic games, to promote the acquisition of reading skills for children aged 6-7. The literature review consists of ananalysis of scientific literature, review of pedagogical knowledge on reading and the acquisition of reading skills, characterization of children aged 6-7, review of didactic games and their possible applications in the acquisition of reading skills. In the empirical part is studied characterization of the research target group, and setting criteria of reading skills against which the target group is compared in the beginning and at the end of the research. The study involved 16 pre-school children aged 6-7. During the study the influence of didactic games on reading skills was determined. The thesis consists of: 57 pages, 18 pictures, 11 tables. Keywords: literacy, didactic games, children aged 6-7.