Vienridu skrituļslidošanas apguves iespējas vispārizglītojošo skolu 6.klasēs
Autor
Jureviča, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbs “Vienrindu skrituļslidošanas apguves iespējas vispārizglītojošo skolu 6. klasēs”. Darba autore Sandra Jureviča, darba vadītājs lektore, Mg. sc. edu. Agita Klempere – Sipjagina. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Darba teorētiskajā daļā analizēta literatūra par vienrindu skrituļsldiošanas, kā pārvietošanās ar braucamlīdzekļiem, sporta veidu. Tā daudzveidību, pamattehnikas, pozitīvo ietekmi uz cilvēka ķermeni un mentālo veselību. Empīriskajā pētījumā, izmantojot kvantitatīvās un kvalitatīvās pētīšanas metodes, intervēti 6.klašu skolēni, izstrādāts 6 mācību stundu tematiskais plāns vienrindu skrituļslidošanas apguvei 6. klasēm un 6 mācību stundu plāni vienrindu skrituļslidošanas apguvei, un intervēts sporta skolotājs. Pēc empīriskajā pētījumā iegūto datu analīzes secināts, ka vienrindu skrituļslidošana ir aktuāls sporta veids starp 6.klašu skolēniem, kopējais prasmju līmenis ir vidējs līdz augsts un skolēni ir ieinteresēti apgūt vienrindu skrituļslidošanu sporta stundās. Lielākās problēmas vienrindu skrituļsldiošanas apguvei sporta stundās rada finansējumu nodrošinājums un skolotāju atbilstība šī sporta veida mācīšanai. Darbs satur 56 lapaspuses, 25 attēlus, 3 pielikumus. Atslēgas vārdi: vienrindu skrituļslidošana, sporta stunda, 6. klases skolēni. Diploma thesis “Inline rollerblading learning possibilities for 6th grade students” . Author Sandra Jureviča, supervisor professor, Mg. sc. edu. Agita Klempere – Sipjagina. The work consists of an introduction, theoretical chapters and empirical research, conclusions, biographical list and additions. In the theoretical chapters is analysed the literature on inline rollerblading as transportation with sports inventor. Of its diversity, basic techniques, positive effects on body and mental health. In the empirical research using quantitative un qualitative research methods the author surveyed 6th grade students, made a thematic lesson plan for 6 inline rollerblading learning lessons for the 6th graders and 6 lesson plans. And the author interviewed a sports teacher. After obtaining the research data the author concludes, that inline rollerblading is a topical sport amongst 6th graders, their overall skill level is medium to high and surveyed students are interested in learning possibilities in their sports lessons. The biggest obstacles for inline rollerblading learning possibilities in schools are the funding and teachers with necessary skills. The work contains 56 pages, 25 images, 3 additions. Keywords: inline rollerblading, sports lessons, 6th grade students.