Līdzgaitnieku sociālpedagoģiskā darbība
Autor
Aļļe, Daina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Pavlovs, Māris
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Dainas Aļļes diplomdarba “Līdzgaitnieku sociālpedagoģiskā darbība” mērķis ir raksturot līdzgaitnieku sociālpedagoģisko darbību, izstrādāt un aprobēt programmu līdzgaitnieku sociālpedagoģiskās darbības veicināšanai. Pētniecības bāze – Valsts probācijas dienests. Teorētiskajā daļā ir apskatīta sociālpedagoģiskā darbība resocializācijas procesā, attiecību nozīme sociālpedagoģiskajā darbībā, iedrošinājums kā sociālpedagoģiskās darbības pamats, mācīšanās nozīme sociālpedagoģiskajā darbībā un līdzgaitniecība darbā ar jauniešiem. Pētnieciskajā daļā ir apkopota informācija no 18 intervijām ar līdzgaitniekiem un pieciem aizbilstamajiem, kā arī 46 brīvprātīgo aptaujām. Uz šo datu pamata analizēta līdzgaitnieku sociālpedagoģiskā darbība. Praktiskajā daļā ir izstrādāta sociālpedagoģiskā darbības programma, izveidota “Metodika līdzgaitnieku un aizbilstamo attiecību uzlabošanai,” kas tika realizēta ar trīs līdzgaitniekiem un novērtēta šī sociālpedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Atslēgvārdi: aizbilstamais, brīvprātīgais darbs, līdzgaitniecība, līdzgaitnieks, probācijas dienests, sociālpedagoģiskā darbība. The aim of Daina Alle’s diploma thesis “Social Pedagogical Activities of Companions” is to characterize the social pedagogical activity of companions, to develop and test a program for the promotion of the social pedagogical activity of companions. The theoretical part of this study shows social pedagogy as a part of the re-socialising process, the necessity of relationship building, encouragement as a foundation of social pedagogy, and the importance of learning through working in social pedagogy as well as companionship in working with youth. The practical research part of the study contains a questionnaire answered by 46 volunteer participants, interviews of 18 companions and 5 defendants. Based on the given data, companionship as a concept in social pedagogy is analyzed. In the practical part was developed social pedagogical activity programme and “A Methodology for Improving Companion and Defendant Relationships” has been developed, and a social pedagogical pilot activity has been implemented and evaluated. Keywords: companion, companionship, defendant, activities of social pedagogy, probation, voluntary work.