• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

E-komercijas attīstības ietekme uz patērētāju uzvedību

Thumbnail
View/Open
303-80088-Dominieks_Karlis_kd15008.pdf (1.797Mb)
Author
Dominieks, Kārlis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba temats ir „E-komercijas attīstības ietekme uz patērētāju uzvedību”. Darba mērķis ir izpētīt patērētāju uzvedības izmaiņas un īpatnības iepērkoties interneta vidē e-komercijas attīstības iespaidā. Darbā tiek aprakstītas dažādas patērētāju uzvedības teorijas, patērētāju lēmumu pieņemšanas process un e-komercijas teorētiskie aspekti patērētāju uzvedības kontekstā. Darbā tiek analizēti statistiskie dati saistībā ar e-komercijas nozares attīstību, patērētāju uzvedību un patērētājiem sniegtajām iespējām tiešsaistē. Darbā tiek veikts pētījums par patērētāju uzvedības īpatnībām izmantojot e-komerciju, pētījuma veikšanai tiek izmantota veikto aptauju rezultātu analīze. Darba izstrādei izmantoti elektroniskie statistisko datu avoti, zinātniskie izdevumi un ārzemju autoru literatūra. Atslēgvārdi: E-komercija, patērētāju uzvedība, iepirkšanās tiešsaistē, e-komercijas attīstība, patērētāju iespējas, internets.
 
The theme of the study is „The effect of e-commerce development on consumer behavior”. The purpose of the study is to research change in consumer behavior and tendencies in digital environment in the face of e-commerce development. The study describes consumer behavior theories, consumer decision making process and theoretical aspects of e-commerce in the context of consumer behavior. The study analyses statistical data related to e-commerce development, consumer behavior and the opportunities provided to consumers online. The study researches consumer behavior characteristics in e-commerce environment, to conduct the research a survey analysis has been made. For the purpose of the study digital sources of statistics, scientific publications and foreign author literature was used. Keywords: E-commerce, consumer behavior, online shopping, e-commerce development, online shopping opportunities, internet.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53788
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV