Lingvokulturoloģiskās pieejas izmantošana latviešu valodas stundās 6.klasē
Автор
Poga, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: Lingvokulturoloģiskās pieejas izmantošana latviešu valodas stundās 6. klasē Darba autore: Inga Poga Zin. vadītāja: Docente Dr. paed. Gunta Siliņa-Jasjukeviča Darba apjoms: 63 lpp., 4 nodaļas, 8 apakšnodaļas, 5 attēli, 31 literatūras avots, 8 pielikumi. Darba mērķis: teorētiski un empīriski pētīt lingvokulturoloģiskās pieejas izmantošanu latviešu valodas stundās 6. klasē. Pētījuma saturs: pētījuma teorētiskā daļa balstās uz pētījumiem par vienu no jaunākajām pedagoģiskajām pieejām pasaulē, kura sekmē tautas kultūras izpratni – lingvokulturoloģisko pieeju, kura pielietojama latviešu valodas stundās 6. klasē. Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi kā lingvokulturoloģiskās pieejas izmantošana mācību stundās gan latviešu, gan ārzemju autoru skatījumā, lingvokulturoloģiskās pieejas un pusaudžu vecumposma mijsakarības, latviešu valodas un literatūras 6. klases mācību satura un metodikas pamatojums lingvokulturoloģiskās pieejas kontekstā. Pētījuma empīriskajā daļā, pirmkārt, tika veikts pētījums, kur fokusgrupu intervijās tika aptaujāti 10 skolotāji, lai sniegtu savu skatījumu un pieredzi par lingvokulturoloģiskās pieejas izmantošanu. Otrkārt, darba autore izmantoja lingvokulturoloģisko pieeju, lai veiktu pedagoģiskā izmēģinājuma darbību latviešu valodas stundās 6. klasē un analizētu, kā izmantot lingvokulturoloģisko pieeju latviešu valodas stundās, kā šī pieeja sekmē latviešu valodas apguvi, kā arī veiktu pašanalīzi un izstrādātu secinājumus. Title: The use of linguocultural approach in Latvian language lessons in 6th grade The author: Inga Poga Scientific supervisor: Docent Dr. paed. Gunta Siliņa-Jasjukeviča Thesis consists of: 63 pages, 4 chapters, 8 subsections, 5 figures, 31 references, 8 annexes. Aim of the thesis: to theoretically and empirically study the use of linguocultural approach in Latvian pedagogical approaches in the world, which promotes the understanding of folk culture - language lessons in the 6th grade. Content of the research: the theoretical part of the research is based on the research about one of the newest the linguocultural approach, which is applicable in Latvian language classes in the 6th grade. The theoretical part analyzes such issues as the use of linguocultural approach in the lessons from the point of view of both Latvian and foreign authors, the interrelationship between linguocultural approach and adolescents, the justification of Latvian language and literature 6th grade content and methodology in the context of linguocultural approach. In the empirical part of the thesis, first of all the research was done in which 10 teachers were interviewed in focus group interviews in order to provide their views and experiences on the use of a linguocultural approach. Secondly, the author used the linguocultural approach to perform a pedagogical experiment in Latvian language lessons in 6th grade and to analyze how to use the linguocultural approach in Latvian lessons, how does this approach promote Latvian language learning and to do self-analysis and draw conclusions.