Maksas saturs digitālajos Latvijas medijos - iedzīvotāju un mediju pārstāvju vērtējums
Author
Lemhena, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ločmele, Klinta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir noskaidrot sabiedrības un mediju pārstāvju viedokli par maksas saturu digitālajos Latvijas medijos. Teorētiskais ietvars – zināšanu plaisas teorija, lietojuma un apmierinājuma teorija, maksātvēlmes jēdziens. Izveidots pārskats par maksas saturu Latvijas digitālajos medijos. Pētījuma rezultāti iegūti Latvijas iedzīvotāju tiešsaistes aptaujā un intervijās ar mediju pārstāvjiem. Mediju pārstāvji norāda, ka maksas saturs ir nozīmīgs mediju pastāvēšanai nākotnē un finanšu resursu piesaistīšanai. Vairākums respondentu nav gatavi par to maksāt, jo netic piedāvātā satura kvalitātei un unikalitātei. Tomēr 26 % lieto vai apsver iespēju lietot maksas satura produktus, tā norādot, ka pieprasījums pēc maksas satura var pieaugt. Purpose of the work is to find Latvia’s residents and media’s opinion about paid content on digital media in Latvia. Basis for the work is the knowledge gap theory, uses and gratification theory and willingness to pay. An overview of paid content in Latvian digital media has been made. Research was done by conducting online questionnare for Latvian residents and interviews with media representatives. Media representatives point out the importance of paid content in the financial and future context. Most of the respondents aren’t willing to pay, believing the quality and uniqueness of the content isn’t sufficient. However, 26% of respondents are using or plan to use paid content, thus indicating the possibility of growing demand.